בליכוד חוששים מתבוסה בבחירות הקרובות וכבר נערכים ליום שאחרי. גורמים בכירים במפלגה אומרים כי להערכתם, אם יפסיד ראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות, או לחלופין לא יקבל את המנדט להרכבת הממשלה, הוא עשוי לפרוש מן התפקיד. לדבריהם, גם אם לא יפרוש - צפוי זעזוע פנימי במפלגה וייפתח קרב ירושה.



״האווירה בליכוד קשה. אומנם נותרו עוד כמה ימים עד לבחירות ואנו מקווים לתפנית של הרגע האחרון שתוציא את הליכודניקים האדישים אל הקלפיות, אבל התחושה היא של הפסד. השטח הליכודי בדיכאון, פעילים לא מתאמצים ונראה כי רבים מהם משלימים עם הפסד אפשרי. גרוע מזה, לא אכפת להם שהליכוד יפסיד", אמר אמש ל"מעריב־השבוע" גורם בכיר בתנועה.



במקרה כזה, אומרים בליכוד, יצטרך מרכז המפלגה להתכנס בהקדם כדי להכריז על פריימריז ועל בחירות מוקדמות לבחירת יורש לנתניהו. המועמדים הצפויים לקרב הירושה הם השר גלעד ארדן, שנבחר במקום השני בפריימריז של הליכוד לאחר שראש הממשלה שכנע אותו לוותר על תפקיד שגריר ישראל באו״ם.

עוד מעריכים בליכוד כי על ראשות התנועה יתמודדו גם יו״ר מזכירות הליכוד ישראל כץ, הנחשב לאחד האנשים החזקים בתנועה, ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון, כשהמתמודד העיקרי מולם יהיה השר לשעבר גדעון סער.
מאז השבוע שעבר הצטרף סער, שפרש לפני כמה חודשים מהכנסת ומהממשלה, לפעילות השטח בקמפיין הבחירות של הליכוד. ״סער צופה אפשרות של התמודדות מחודשת על ראשות התנועה. הוא רוצה להיות שם לאחר שתרם לקמפיין, כדי שלא יאמרו כי ישב בצד וחיכה להתרסקות הליכוד״, אמרו אמש גורמים בתנועה.
בליכוד מזכירים עוד את השר סילבן שלום וכן את יו״ר מרכז הליכוד, ח״כ דני דנון, כמי שעשויים להתמודד על ההנהגה. אם נתניהו יפרוש, ממלא מקומו הזמני בראשות התנועה יהיה ח״כ דנון.
״אם הבחירות יסתיימו בכישלון או אפילו בממשלת אחדות, יישלפו הסכינים. יש חברים רבים בתנועה שיש להם בטן מלאה ותלונות רבות על האופן שבו מתנהל קמפיין הבחירות כשבמוקד רק ביבי, ביבי וביבי. פעילי הליכוד הוותיקים, חברי המרכז וחברי הסניפים, מרגישים זנוחים ונטושים וכשתגיע שעת חשבון הנפש יהיה שמח״, אמר אמש פעיל בליכוד.