אחת האוטוביוגרפיות ההוליוודיות המצופות ביותר היא ״Nevertheless״ - ספר הזיכרונות החדש של אלק בולדווין, שצפוי לצאת בשנה הבאה. בספר יספר בולדווין - המבוגר מבין אחיו המפורסמים - את סיפור חייו, החל מילדותו בלונג איילנד, וכמובן יציג את דעותיו, הידועות, על פוליטיקה (הוא דמוקרט פעיל) ותקשורת (שאותה הצהיר שהוא שונא, אף על פי שאין משת״פ גדול ממנו).



״הוא כותב על המשפחה שלו, האהבות שלו, חברים ואויבים, מתמודד עם שדים מהעבר, מחיה את רגעי השיא והשפל של הקריירה שלו, ונפתח בצורה כנה על חייו ותקופתו״, מספר ג׳ונתן ברנהם מהוצאת ״הארפר קולינס״, שתפרסם את הספר.



זה יהיה ספרו השני של בולדווין, אחרי זה שעסק בגירושים ובחוק, שאותו כתב אחרי מאבק משפטי של שמונה שנים עם גרושתו קים בייסינגר, על זכותו לבלות יותר עם בתם המשותפת.



הספר ההוא, שיצא ב־2008, היה מעין כתב אישום נגד החוק שעומד לעתים כמחסום בין הורה גרוש לילדיו. הוא נכתב בעקבות חוויותיו הקשות של בולדווין בניסיונו לנהל מערכת יחסים עם בתו.



הבת, אירלנד, הייתה בת 7 כשהוריה התגרשו. היא התפרסמה בגיל 11 אחרי שהודעה נזעמת שאביה השאיר לה במשיבון דלפה לתקשורת. היום היא דוגמנית בלונדינית בת 19 ובת זוגה של הראפרית אנג׳ל הייז.



בולדווין, שאותו ניתן לראות היום בארץ בדרמה סוחטת הדמעות ״עדיין אליס״, שבה הוא מגלם את בעלה של ד״ר אליס האולנד (ג׳וליאן מור) - פרופסורית מפורסמת לבלשנות, שמגלה שהיא חולת אלצהיימר - תמיד היה טיפוס עצבני וממורמר, שעמד מאחורי לא מעט התפרצויות זעם פומביות.




בולדווין ב"עדיין אליס". צילום: באדיבות קולנוע לב
 
הוא פוטר מתוכנית אירוח שהנחה אחרי חמישה פרקים בלבד מכיוון שכינה צלם פפרצי בכינוי גנאי נגד הומואים - אירוע שאותו הכחיש.
בשנה שעברה פרסם בולדווין מאמר ארוך, זועם ונקמני ב״ניו יורק מגזין״, שבו הודיע על פרישתו מעין הציבור (אך לא מהקולנוע), בשל היחס העוין והלא צודק שקיבל לדעתו מהתקשורת (״אני שונא אותה בדרך שלא חשבתי שהיא אפשרית״).
באותו מאמר הוא גם סיפר על תוכניותיו לעזוב את ניו יורק, לכלך על כל מי שאפשר, ונשבע שהוא לא הומופוב. ״הפכתי למריר, דפנסיבי ויותר מיזנטרופ ממה שהייתי רוצה להודות״, כתב.
ואחרי המאמר, שנתפס כהתבכיינות ארוכה ונרקיסיסטית במקרה הטוב, וכתרגיל יחסי ציבור זול במקרה הפחות טוב, אמור הספר החדש לנקות את שמו של בולדווין, שלא נחשב לאדם הכי אהוד בהוליווד בשנים האחרונות.
לו״ז עמוס
בולדווין הפך לכוכב ענק כשכיכב במותחן הצוללות ״המרדף אחר אוקטובר האדום״. הוא ואשתו דאז, בייסינגר, היו הבראנג׳לינה של תחילת הניינטיז. הוא שיחק באינספור סרטים, וב־2003 היה מועמד לפרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר על תפקידו בסרט ״קולר - להרגיש את וגאס״.
ב־2006 כבש בולדווין את הטלוויזיה, כשנכנס לנעליו של מנהל הטלוויזיה המגלומן והשנון ג׳ק דונגי בסיטקום של טינה פיי, ״רוק 30״. בולדווין זכה בשלושה פרסי גלובוס הזהב ושני פרסי אמי על תפקידו בסדרה.
״רוק 30״ ירדה מהמסך כבר לפני שנתיים, אחרי שבע עונות, אך בולדווין בן ה־56 עסוק מתמיד. קודם כל, יש לו חיי משפחה חדשים. לפני שלוש שנים הוא התחתן עם מדריכת יוגה הצעירה ממנו ב־26 שנה. בקיץ 2013 נולדה בתם, כרמן, ולאחרונה הזוג הודיע על ציפייה לילד שני.
גם הלו״ז הקולנועי עמוס לתקופה הקרובה, כולל תפקידים ב״משימה בלתי אפשרית 5״ בכיכובו של טום קרוז, בקומדיה הרומנטית ״Aloha״ עם ברדלי קופר ואמה סטון, ובסרט חדש שוורן ביטי כתב, ביים ומככב בו על הרומן שניהל הווארד יוז עם שחקנית צעירה.
בולדווין הודה שהיה מעדיף לככב בסרט מאשר לשחק בו תפקיד משנה, כפי שקורה בשנים האחרונות, אך בסך הכל נראה שאין לו באמת הרבה סיבות להתלונן. אבל זה, כמובן, מעולם לא מנע ממנו לעשות זאת.