ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, הודיע על תמיכתו במחנה הציוני ומועמדו לראשות הממשלה, יצחק הרצוג. 



דיסקין כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "מדוע זו העת לתת להרצוג הזדמנות? בעיקר משום שנתניהו נכשל כמעט בכל תחום מרכזי ומשום שהרצוג הוא החלופה הטובה ביותר שיש".



ראש השב"כ לשעבר כתב כי הוא מאמין גדול בגוש של מפלגות מרכז ושמאל ציוני שיקים ביחד קואליציה, אליה יחברו שותפים נוספים "שיחזירו את מדינת ישראל והחברה הישראלית לאחדות ולשפיות, לסגירת הפערים הכלכליים והחברתיים, לבלימת הגזענות וההתלהמות הלאומנית, לפטריוטיות טובה ונקיה, לביטחון וללגיטימציה בינלאומית".



"זה ניסיון שלי, לגמרי אישי, להסביר לבוחרים ולמתלבטים וגם לראשי המפלגות הללו בעיקר מכחלון ועד גלאון ולכל השותפים הפוטנציאלים לקואליציה (לא לממשלת אחדות), מדוע אני סבור שצריך לתת להרצוג הזדמנות להרכיב את הממשלה הבאה". הוא כתב.



בהמשך הפוסט מפרט דיסקין את כישלונותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לדעתו, וכותב: "לאחר שמנקים את כל הדיבורים, את ההופעות התקשורתיות המשובחות ואת האנגלית הרהוטה – לא נשאר כמעט כלום משש השנים האחרונות של נתניהו. מה שנותר אלו בעיקר כישלונות במעשים וניכוס של הצלחות בדיבורים".



דיסקין מתייחס למיסוס המחאה החברתית כהישג הגדול ביותר של נתניהו בתחום הכלכלי, למו"מ הכושל עם הפלסטינים ותוקף את ראש הממשלה על "הנדוניה הבעייתית" שלו בתחום הביטחון: שחרור 1,000 מחבלים תמורת גלעד שליט, שתי מערכות צבאיות כושלות מול החמאס, פרשת המנהרות ('שהמלצתי ואני חוזר וממליץ שתוקם סביבה וועדת חקירה שתבדוק את הנושא הזה 10 שנים לאחור'), הועלמה מהציבור במבצע "עמוד ענן" ב 2012 וכמעט נשכחה במבצע "צוק איתן" ב 2014... למי ששכח - נתניהו היה מוכן להפסקת אש עם חמאס מבלי לטפל במנהרות עצמן", הטרור בירושלים, הטיפול בגרעין האיראני ודרדור היחסים עם ארצות הברית.



לסיום, כתב דיסקין כי הוא מאמין שהרצוג "יידע לגלות בגרות, אחריות, ויש לו את החושים הפוליטיים המתאימים שיאפשרו לו להקים קואליציה בסבך האינטרסים המנוגדים שיהיו יום לאחר הבחירות. בוז'י לא יוכל להיות יותר גרוע מנתניהו. רק יותר טוב!"