וועדת חקירה של הסנאט האמריקאי פתחה בבדיקה, בה ישתתפו שתי המפלגות הגדולות בארצות הברית,  של קשר בין הממשל לעמותות הפועלות במטרה להחליף את שלטונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות הקרובות. 

לפי המידע שהגיע מגורם בכיר לרשת FOX האמריקאית, העביר משרד החוץ האמריקאי מענקים כספיים לעמותות שמטרתן להחליף את השלטון בישראל.

העובדה שגם סנאטורים דמוקרטים וגם רפובליקנים לקחו חלק באישורו של תהליך הבדיקה מהווה מכה קשה לנשיא אובמה וליחסיו הרעועים עם ראש הממשלה נתניהו. 
 
נתניהו, מצדו, כבר הדגיש בראיון בערוץ שתיים כי קיימת מערכה בין לאומית שכל תכליתה היא "הפלת" שלטונו וכי ממשלות רבות לוקחות חלק במערכה זו.

"תת הוועדה הקבועה לא תגיב לא תגקיב על פרטי חקירה שנמצאת בעיצומה" אמרה דוברת הוועדה קייטלין קונאנט לרשת FOX האמריקאית.  אך מקור המכיר את פרטי החקירה סיפר לרשת כי סנאטורים משתי המפלגות לוקחים חלק בחקירה וכי היא נמצאת בשלבים מתקדמים. 
 

על פי המקור נחקר קשר בין משרד החוץ האמריקאי לעמותת "קול אחד" הפעילה בישראל ובארצות הברית  שלפי המקור קיבלה 350 אלף דולרים ממשרד החוץ האמריקאי במענקים, עד חודש נובמבר שעבר. עמותה נוספת הקשורה לקול אחד היא עמותת V15 שחרטה על דיגלה את החלפת הממשלה בישראל.