פחות מיממה לפתיחת הקלפיות, וחברי הכנסת מנסים לעשות מאמצים אחרונים - חלק גדול מהם ברשתות החברתיות - כדי למשוך קולות של מתלבטים. אחת מאותם חברי כנסת היא שלי יחימוביץ' שכתבה היום (שני) בפייסבוק מטעם המחנה הציוני כי בעיניה, מי שמעוניין ביאיר לפיד, אבל רוצה להחליף את השלטון - צריך להצביע ליצחק הרצוג. "אני מכירה את יאיר לפיד הרבה שנים ומחבבת אותו מאוד. בקמפיין הזה לא תקפתי אותו אפילו פעם אחת, למרות שהאמינו לי, יכולתי לנפץ לרסיסים כל שורה בקמפיין הבחירות שלו", פתחה יחימוביץ'.



חברת הכנסת הוסיפה כי "לא תקפתי את לפיד בין היתר כי אני רוצה לשבת אתו בממשלה, שבה שנינו נכהן כשרים. מאמינה שלמרות ההבדלים נמצא מכנה משותף רחב, ונוכל לשרת את הציבור נאמנה. אני מאוד רוצה את לפיד בממשלה. אבל בממשלת הרצוג, לא בממשלת נתניהו. אני לא כותבת את הדברים האלה למצביעי לפיד שרוצים עוד ארבע שנות ביבי. אלא למצביעי לפיד שיודעים שחייבים להחליף את השלטון".



"אם הוא יקבל פחות שני מנדטים, לא יקרה שום דבר", הצהירה יחימוביץ', "הוא עדיין יהיה כל שר שירצה בממשלת הרצוג. אבל אם אנחנו, המחנה הציוני בראשות הרצוג, נקבל פחות שני מנדטים, מי שירכיב את הממשלה עלול להיות בנימין נתניהו, ואז יאיר פשוט יהיה שר בממשלת ביבי. זוהי האמת הפשוטה והברורה של מערכת הבחירות הזאת, שבה יש סכוי אמיתי ומוחשי להחליף את השלטון. זו לא מניפולציה, זו לא קומבינה, זאת האמת הפשוטה והמזוקקת".

יחימוביץ' סיכמה: "אם אתם אוהבים את יאיר, ורוצים להחליף את השלטון, הצביעו הרצוג. אם הנשיא רובי רבלין יטיל על הרצוג את הרכבת הממשלה, הרצוג יתקשר מיד ללפיד. אבל בשביל שהוא יוכל לעשות את זה, הוא צריך קודם כל את הקולות שלכם".