מדגמי הבחירות בערוצי החדשות פורסמו אמש (שלישי). מדגם ערוץ 2 מראה על הפתעה גדולה, בייחוד ביחס לסקרים האחרונים. על פי המדגם, הליכוד מוביל עם 28 מנדטים, המחנה הציוני רק עם 27, הרשימה המשותפת היא השלישית בגדולה עם 13 מנדטים. יש עתיד הגיעה ל-11 מנדטים ומשה כחלון עם עשרה. 

אכזבת הבחירות על פי המדגם היא הבית היהודי בראשות נפתלי בנט עם שמונה מנדטים, ש"ס עם שבעה מנדטים, יהדות התורה עם שישה, מרצ עם חמישה וישראל ביתנו גם כן עם חמישה. על פי המדגם, יחד בראשות אלי ישי לא עוברת את אחוז החסימה.



על פי המדגם של ערוץ 10, הליכוד עם 27 מנדטים לעומת 26 של המחנה הציוני. גם במדגם הזה הרשימה המשותפת זוכה ל-13 מנדטים. יש עתיד עם 11 מנדטים, כולנו בראשות משה כחלון עם עשרה, הבית היהודי עם שמונה, ש"ס עם שבעה, יהדות התורה עם שבעה. ישראל ביתנו עם שישה ומרצ ועם חמישה. גם על פי המדגם הזה, אלי ישי ויחד נותרו מחוץ לכנסת.







מדגם ערוץ 1 מראה על יתרון של מנדט אחד לליכוד על המחנה הציוני, 27 מול 26. הרשימה המשותפת עם 12 מנדטים, יש עתיד עם 11. כולנו של משה כחלון עם תשעה, הבית היהודי עם שמונה, ש"ס עם שבעה, יהדות התורה עם שישה, מרצ וליברמן עם חמישה. יחד עוברת את אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים.

על פי המדגמים: גוש הימין עומד על כ-64 מנדטים, השמאל עם 56

על פי מדגם ערוץ 2, גוש הימין עומד על 64 מנדטים (הליכוד, כולנו, הבית היהודי, ש"ס, יהדות התורה וישראל ביתנו), לעומת 57 של גוש השמאל (המחנה הציוני, הרשימה המשותפת, יש עתיד ומרצ).


מטה הליכוד לאחר תוצאות המדגמים. צילום מסך מתוך טוויטר


על פי מדגם ערוץ 1, גוש הימין עומד על 63 מנדטים לעומת 57 לגוש השמאל. בסקר ערוץ 1, כמו בסקר ערוץ 2, גוש הימין יעמוד על 64 מנדטים לעומת 56 לגוש השמאל.

נתניהו שוחח עם נפתלי בנט ומשה כחלון

בנימין נתניהו, מי שמסתמן שירכיב את גם הממשלה הבאה, שוחח מיד עם פרסום תוצאות המדגמים עם נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי. בנט בירך את נתניהו על נצחונו וסוכם בין השניים כי יתקיים מו"מ מואץ להקמת הממשלה. גם יו"ר כולנו, משה כחלון, מי שצפוי להיות איש המפתח בהרכבת הממשלה הבאה, שוחח עם נתניהו והרצוג ואמר להם כי יקבל את החלטתו עם פרסום תוצאות האמת.

צחי הנגבי מהליכוד אמר לאחר פרסום תוצאות המדגם, כי במפלגה יפנו לשותפות מגוש הימין ולאחר מכן יפנו ליצחק הרצוג ולמחנה הציוני.


נתניהו ובנט. צילום: פלאש 90

על פי יועץ התקשורת של בנימין נתניהו, ניר חפץ, נתניהו שוחח גם עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. גם יו"ר ש"ס, אריה דרעי, התקשר לנתניהו והשניים סיכמו להפגש היום. אל דרעי התקשר גם יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג. גם יעקב ליצמן, יו"ר יהדות התורה, אמר כי נתניהו והרצוג שוחחו איתו הערב. "אני הכי פשוט, אני מחכה להחלטת מועצת גדולי התורה היום ובהתאם נחליט מה לעשות. גם הרצוג וגם נתניהו התקשרו אליי, אתם מבינים מה הם רוצים", אמר ליצמן לערוץ 2.

תוצאות האמת: יתרון למחנה הציוני לאחר ספירת 30,000 קולות

אחוזי הצבעה מדהימים בבחירות לכנסת. 71.8 אחוזים מבעלי זכות הצבעה, שהם 4,223,057 אזרחים, הגיעו אמש לקלפיות. הספירה הראשונית של הקולות החלה. לאחר ספירת 37,244 קולות,  המחנה הציוני במקום הראשון עם 25.72 אחוזים מהקולות, הליכוד שני עם 22.31 אחוזים מהקולות, הבית היהודי שלישי עם 12.37 אחוזים, יש עתיד עם 7.97, כולנו עם 7.04, מרצ עם 5.46, יחד עם 4.42, ש"ס עם 4.26, הרשימה המשותפת עם 3.41, יהדות התורה עם 2.81 וישראל ביתנו עם 1.91 אחוזים בלבד.