תוצאות המדגמים החלו לדלוף כחצי שעה בערך לפני שעת הש'.



בערוץ 10 בעיקר לא התאפקו. הדרוקרים והנדבים דיברו על מאבק ראש בראש, והזכירו שליברמן לא התחייב עדיין לביבי, מה שאמר שאחת מחידות הערב הגדולות נפתרה - ליברמן עבר את אחוז החסימה.



בעצם מי שהיה ראשון לדווח שהעסק צמוד היה דווקא ערוץ הספורט, שבין פרומו למונקו ארסנל, לאתלטיקו מדריד לברקוזן, דילג לשידורים ממטות המפלגות.



זה היה בעצם המרענן הבלתי רשמי של היום הזה, שכולו היה, כצפוי, חפירות. חפירות במוח ועוד חפירות. מה כבר אפשר היה לומר ולא נאמר עדיין בשבועות ובחודשים האחרונים. ״מומחים״ התקבצו באולפנים השונים, ולפחות אצלי גירדו פצע שלא הגליד לגמרי. זיכרונות מצוק איתן הבזיקו מול העיניים, והעין נדדה לרגע אל החלון, לראות אם הטיל של כיפת ברזל יצא בזמן.



אבל באוויר לא חלפו לא גראדים ולא קסאמים. על האדמה התגוששו אוגדות השריון של נתניהו ובוז׳י ושליחיהם באולפנים. היה קשה לגרד מילים חדשות. קמיל פוקס, על אף ההפצרות, נשאר נעול כמו כספת. אז באמצע היום בערך, לאחר שהעבירו את שעות הבוקר הקלילות ולפני שהגיע הערב עם ההדלפות, עברו לדאחקות בסגנון כמה אחוזים מהאסירים בשב״ס כבר הצביעו, וראיון עאלק היתולי עם נציב הקיטורים.



ואז הגיעה השעה 22:00, עם הנפילה הגדולה של ערוץ 2. ערוץ 10, באולפן השקוף שעל גג עיריית תל אביב, יצא עם המדגם המרתק על השוויון במספר המנדטים בין הליכוד למפלגת העבודה, ובערוץ 2 עוד חשפה יונית שיניים חייכניות שהנה זה מגיע. היא עוד גיבבה כותרת על כותרת, שהנה הרגע הגדול הגיע, ובערוץ 10 כבר הספיקו להעלות את עמודות המפלגות מהשורה השנייה, לספר שאלי ישי בחוץ ורק אז נזכר ערוץ 2 להעלות את המדגם שלו.



עוד יהיו בירורים וועדות חקירה פנימיות על פשלה כזו. לא ישבתי עם סטופר. לא בטוח שערוץ 10 לא גנב דקה לפני הזמן. אם הערוץ אכן גנב, זו לא הייתה אגב ההשתובבות לוכסן השתוללות היחידה של אנשיו אתמול. הם היו הערוץ המדליף ביותר. אולי אמרו, אם שברתם איתנו את הכלים והדרתם אותנו מראיונות ומשידורים, נשבור גם אנחנו את הכלים. אבל בסוף אף אחד לא ממש שם לכך לב. בערוץ 2 השיגו תוך שתי דקות את המרואיין הראשון דני דנון. עם הצלחה עיתונאית כזו כבר אי אפשר להתווכח.