למרות הניסיון להציג את תוצאות הבחירות כהישג, במפלגת יש עתיד מאוכזבים. כמעט חצי מהסיעה, שעמדה על 19 חברים בכנסת היוצאת, נמחקה -והכיוון ברור - הולכים לאופוזיציה.



המצב החדש שאליו התעוררו אנשי יש עתיד גרר גל שמועות על שינויים פרסונליים. מקורות במפלגה מסרו כי שר החינוך לשעבר שי פירון, שרואה את ייעודו



בחינוך, שוקל לפרוש מהחיים הפוליטיים. נוסף על כך, גם יעקב פרי, שכיהן כשר המדע, צפוי לפרוש אם לא יכהן בתפקיד שר בממשלה הבאה - דבר שהוא קרוב לוודאי.



"לא נהיה עלה תאנה"



במצב הדברים הזה, צפויים אלעזר שטרן ופנינה תמנו־שטה, מספרי 12 ו־13 ברשימת יש עתיד, למצוא את דרכם חזרה אל הכנסת.



ח״כ עפר שלח אמר אתמול כי ״ככל הנראה יש עתיד לא תשב בממשלה תחת נתניהו. אני מניח שאנחנו הולכים לאופוזיציה. בקואליציה הזו לא נוכל להיות אלא סרח עודף״.



יו״ר המפלגה יאיר לפיד כינס את צוות היועצים הקרובים אליו בביתו בתל אביב, שם קיימו התייעצויות בנוגע להמשך הדרך של המפלגה.



בכיר במפלגה אמר כי ״לא נראית קונסטלציה שבה ניכנס לממשלת ימין צרה ונהווה עלה תאנה לנתניהו. לא נלבין את מעשיו. אנו מחויבים לבוחרינו״. ביש עתיד ציינו גם כי ״בינתיים, לא הייתה פנייה כזאת״.



עם היוודע תוצאות הבחירות אמר לפיד: ״יצאנו לבחירות האלה אחרי קדנציה מאתגרת מאוד ועם סקרים גרועים - והנה אנחנו פה, מפלגת המרכז הגדולה ביותר, עם מספר מנדטים דו־ספרתי. באנו לשנות, באנו לשנים, אנחנו פה כדי להישאר״. לפיד צפוי לטוס לחופשה קצרה עם רעייתו ליהיא ולחזור בשבוע הבא.