הרב יאשיהו פינטו, שלדברי צוות ההגנה שלו, עבר ניתוח בימים האחרונים, ולא יכל להתייצב בבית המשפט המחוזי בתל אביב הבוקר (חמישי) על מנת לשמוע את כתב האישום שלו, כנהוג ולאחר שלפני כחודש, לאחר אישור הסדר הטיעון, בית המשפט קבע כי על אף המצב הבריאותי עליו להתייצב. השופט אמר בדיון: ״לי אין שום אפשרות לבדוק בכוחות עצמי את תקפות האמירות הרפואיות של רופאים ששום מחוייבות כלפי הדין בישראל לא חלה עליהם״.



עו״ד אייל רוזובסקי, עורך דינו של הרב פינטו, מסר מכתב על מצבו הרפואי של הרב פינטו, וביקש עליו צו איסור פרסום. רוזובסקי הסביר, ״הנאשם חי בניו יורק כ-10 שנים. ישנן בעיות רפואיות לשני הצדדים והסדר הטיעון משקף את זה. אנו בדיון הקודם, אמרנו שהוא עתיד לעבור ניתוח, בסופו של דבר ה ניתוח שאותו עבר היה שבוע אחרי המועד שהיה מתוכנן. תוצאות הניתוח הן שנתגלה גידול סרטני.״.רוזובסקי הציע לבית המשפט למנות מומחה מטעם ביהמ"ש שהפרקליטות תנקוב בשמו שיסע ויתן חוו"ד על מצבו. 
 
נציגת הפרקליטות אמרה כי היא מאחלת ״איחולי בריאות לרב פינטו״, והוסיפה, ״אם היינו מקבלים מההגנה במהלך החודשיים האחרונים, איזושהי חוות דעת רפואית רצינית ערוכה כמו שצריך, מלווה בצירוף של ממצאים רפואיים שמבססים את הדברים, והיה עולה ממנה צורך חיוני לבצע איזה שהיא פעולה רפואית בחו"ל, היינו מסכימים לאפשר כזה דבר בהתאם לחוו"ד. אך אין זה המצב״. 

סגן הנשיא המחוזי בת״א, השופט עודד מודריק, כתב בהחלטה שפרסם לאחר הדיון כי, ״התנהלות הנאשם מאז הזימון הראשון להקראה ועד הנה מעוררת הרבה תמיהות. הבקשות החוזרות ונשנות לדחות את מועד ההקראה של כתב האישום, מבוססות על מצב רפואי מסוים ונסמכות על חוות דעת של רופאים בארה"ב. לי אין שום אפשרות לבדוק בכוחות עצמי את תקפות האמירות הרפואיות של רופאים ששום מחוייבות כלפי הדין בישראל לא חלה עליהם״, והוסיף שעל לקבוע את מצבו הוא צריך להשען על חוו״ד רפואית מוסמכת, והורה לצוות ההגנה לשתף פעולה עם הפרקליטות ולהעביר את המסמכים שידרשו על מנת לקבוע את מצבו הרפואי של הרב.