ח"כ אחמד טיבי, מספר 4 ברשימה המשותפת, התראיין אמש (חמישי)בערוץ 2 והתייחס לתוצאות הבחירות. טיבי אמר: "התאכזבנו מהתוצאה הכללית של עליית הימין, אין ספק ש-15 מנדטים היו עדיפים לנו על ה-13 שקיבלנו".



טיבי אמר כי במהלך כל מערכת הבחירות, השערתו הייתה כי הרשימה המשותפת תזכה לבין 12 ל-14 מנדטים. כמו כן, התייחס טיבי למשמעות התוצאות: "אין ספק שאם היינו עם תשעה מנדטים בממשלת מכרז-שמאל הייתה לנו יותר השפעה מ-16 מנדטים בממשלת ימין, אך יש כאן אמירה של אחדות של מפלגה. באופוזיציה נהיה עם יש עתיד, עם מרצ והמחנה הציוני, אך נהיה מפלגה מאוחדת שנאבקת גם נגד גזענות. אנחנו מוכנים לשתף פעולה בנושאים כלכלכים וחברתיים ובשיפור המצב של האזרח".



"נתניהו- תתנצל"

ח"כ טיבי התייחס לדבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביום הבחירות: "קרה פה דבר חסר תקדים. לראשונה ראש ממשלה בישראל אומר כזה דבר על הליך בחירות, דבר שהוא זכות יסוד של משטר המכנה עצמו דמוקרטי. ראש הממשלה קרא לאזרחים היהודים לצאת ולהצביע, כי 'האזרחים הערבים משתלטים על המדינה וממלאים את הקלפיות'. זה דבר חמור".



טיבי הדגיש את תחושתו על דברי נתניהו: "אני מדבר בשם כל אזרח ערבי- זה לא אביגדור ליברמן שאמר את זה, אלא ראש ממשלה ישראלי, שאומר מצד אחד שאנחנו מדינה דמוקרטית, אך גם חובט בזכות היסוד עליה מושתתת הדמוקרטיה". טיבי הוסיף: "אני קורא לנתניהו להתנצל! פגעת לא רק באזרחים הערבים".



בהתייחס לאמרותיו של ראש הרשימה המשותפת, רג'א זערתה, כי דאעש למדו כיצד להתנהג מהתנועה הציונית, אמר טיבי: "אין צורך לקשור בין דאעש לפשעים אחרים. את דאעש מאפיינים אלמנטים פשיסטיים. זערתה חבר במערך ההסברה שלנו ולא כולנו מתבטאים באותה הצורה".