בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר עובדים במרץ על חלוקת התיקים בממשלה הבאה, ומסתמן כי התיק המבוקש ביותר הוא תיק החוץ. לא פחות מחמישה שרים מכהנים לוטשים אליו עיניים: נפתלי בנט, סילבן שלום, גלעד ארדן יובל שטייניץ ואביגדור ליברמן, שמחזיק בו כעת.



ליברמן, שמפלגתו זכתה לחמישה מנדטים, אמנם תובע לקבל את תיק הביטחון, אולם בליכוד אומרים כי ספק אם נתניהו ייענה לדרישה זו והוא יעדיף להשאיר את משה בוגי יעלון בתפקיד. גם ליברמן ככל הנראה מבין זאת, ובמקרה כזה, יבקש להישאר במשרד החוץ.
 
על פי גורמים בבית היהודי, שזכתה בשמונה מנדטים, גם היו"ר נפתלי בנט רואה עצמו שותף בכיר בקואליציה והיה מעוניין לעבור ממשרד הכלכלה למשרד החוץ. 
 

אלא שנתניהו יצטרך להתחשב גם בקולות הנשמעים בליכוד עצמו. אתמול הצהיר השר סילבן שלום כי הוא רואה עצמו מועמד ראוי לתפקיד, אותו כבר מילא בעבר. בראיון ציין שלום כי הוא "זקן השבט", הוותיק ביותר בממשלה, וכי כיהן כבר בחמש ממשלות.  

לדבריו יש לו יכולות מוכחות כשר חוץ והוסיף: "אנו נכנסים למערכה מאוד קשה גם בארצות הברית וגם באו"ם. הדברים מצריכים הרבה יכולת, כישרון, מיומנות וניסיון. הדבר יצטרך לעמוד למבחן כבר בזמן הקרוב". 
 
שלום הזכיר עוד כי רק לאחרונה, סמוך לבחירות, חתם על הסכם לביצוע פרויקט תעלת הימים עם ירדן.

גם שר המודיעין, יובל שטייניץ, הנחשב למקורב לנתניהו, רואה עצמו מתאים ובעל כישורים לתפקיד וכך גם גלעד ארדן, שהגיע למקום השני בפריימריז ומצפה לתיק בכיר. כזכור, ארדן היה מועמד לתפקיד שגריר ישראל באו"ם אך ויתר עליו בעקבות פנייתו של נתניהו.