למרות הכרזותיו של יו״ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, כי פני מפלגתו לאופוזיציה, מאשרים בכירים כמפלגה את החשיפה של בן כספית במעריב סופהשבוע שלפיה מציע הרצוג ליו״ר כולנו, משה כחלון, תיקים בכירים ורוטציה על ראשות הממשלה - אם יצטרף אליו. במחנה הציוני מציינים כי ״מדובר באפשרות שנבחנת. הרצוג משוחח עם כל השותפים האפשריים״.
אולם על אף שהאופציה הזו קיימת, במחנה הציוני יודעים כי היא לא ריאלית וכי קשה לתאר מצב שבו השותפים הקואליציוניים של נתניהו יפעלו נגד רצון הבוחר. עם זאת זה לא צריך להפריע למפלגות להשתמש בכך כמנוף פוליטי במו״מ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לעת עתה, הנהגת המחנה הציוני - הרצוג וח״כ ציפי לבני - מחכים לתשובתו של כחלון בנושא.
בסוף השבוע אמר הרצוג כי כאשר נתניהו ״קרא לערביי ישראל נחילים, הוא השפיל 20 אחוזים מאזרחי ישראל ופגע בהם בשביל מסע הבחירות שלו. הפעולה הראשונה שלו חייבת להיות תיקון במעשים, לא במילים ריקות, של הקרע החריף שגרם בכך. הוא חייב לעשות הכל כדי להפוך אותם לאזרחים שווי זכויות".

בראיון לערוץ 2 אמר עוד הרצוג: ״ביומיים וחצי האחרונים לפני הבחירות נתניהו המציא את עצמו מחדש. הוא ירד למערכת של שקרים, הסתה וגזענות. יש פה עניין עמוק של מסע הסתה והפחדה".
בתשובה לשאלה אם יהיה עוד ראש ממשלה בעתיד, אמר הרצוג: ״אני מקווה שכן. אני לא מוותר, אין לי מחשבה שנייה”.
ובתוך כך, ח״כ שלי יחימוביץ אמרה באירוע שבתרבות בבת ים כי פני המפלגה לאופוזיציה. ״האופציה האחרת היחידה היא חבירה לממשלת הימין של נתניהו, דבר שבנסיבות הקיימות אינו רלבנטי״.
על הטענות כי לאחר ההפסד בבחירות יישלפו סכינים בעבודה ויפעלו להדחת הרצוג אמרה יחימוביץ: ״הדבר האחרון שהציבור שלנו זקוק לו הוא מלחמות פנימיות. הרצוג הוא פוליטיקאי מוכשר ואמשיך לעמוד לימינו בהנהגת המפלגה״.