במשכן הנשיא החל הבוקר (ראשון) מרתון ההתיעצויות עם נציגי הסיעות השונות לקראת הטלת תפקיד הרכבת הממשלה. ראשונה הגיעה משלחת הליכוד' ובראשה יושב ראש הקואליציה היוצאת זאב אלקין, וחברים בה השרים: גלעד ארדן, ישראל כץ, סגן השר אופיר אקוניס וחבר הכנסת יריב לוין.



בפתח הפגישה אמר הנשיא ריבלין: "בדמוקרטיה הרוב מכריע-  והרוב ביטא את רצונו בצורה ברורה בבחירות אלה. תפקידו של הנשיא לאחר הבחירות הוא לשמש נאמן הציבור, ולהניע את תהליך הרכבת הממשלה באופן המהיר ביותר והשקוף ביותר. הקדמת ההתייעצויות נועדה להגשים את שתי המטרות הללו".

ריבלין הדגיש בדבריו את החשיבות שבמהירות ההרכבה של הממשלה: "על רקע האתגרים הביטחוניים והחברתיים שלפנינו, והצורך החיוני בתקציב- יש לפעול להשבעתה של ממשלה חדשה בהקדם האפשרי. עם פתיחת ההתייעצויות, אני קורא לנבחרי הציבור לעשות כל שביכולתם לזרז את ההליך ואת המשא ומתן הקואליציוני, כדי לאפשר למערכת לשוב ולתפקד כנדרש".

נשיא המדינה סיים את דבריו ואמר: "עברנו מערכת בחירות סוערת ורווית יצרים- זו העת להתחלת תהליך האיחוי והריפוי של החברה הישראלית. הממשלה שתתגבש אמנם נבחרה על ידי רוב אזרחי ישראל- אך היא תצטרך לתת מענה לכלל אזרחי ישראל".

ההתיעצויות בבית הנשיא ימשכו לאורך כל היום, והסיעה הבאה שתגיע היא המחנה הציוני, כשבראש המשלחת יעמוד חבר הכנסת איתן כבל.  מחר, בתום ההתיעצויות צפוי הנשיא ריבלין להטיל את הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו.