בתום פגישתם עם נשיא המדינה היום (ראשון), קראו נציגי הליכוד לראשי כל המפלגות במחנה הלאומי להמליץ לנשיא המדינה להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על נתניהו, כדי להקים ממשלה מהר ככל האפשר. 



 "שמחנו לשמוע מהנשיא שהעם אמר את דברו בצורה חדה וברורה ואנו קוראים לכל ראשי הסיעות להמליץ על נתניהו. אנו מצידנו נעשה הכל כדי שהקמת הממשלה תהיה מהר ככל האפשר", אמר יו"ר סיעת הליכוד זאב אלקין.



השר ישראל כץ אמר: "יש להקים ממשלה במהירות עם נציגי המחנה הלאומי ואני קורא לכל ראשי המפלגות שאמורים להיות שותפים בממשלה על מנת לפעול במהירות ובגמישות כדי להקים ממשלה וכדי שראש הממשלה יוכל לקבוע ולנווט בביטחון' בכלכלה ובחברה". 



כץ אמר כי קרא לנשיא לפעול לאחדות העם, והוסיף כי הוא חש דאגה מכך שחלקים בציבור מטילים דופי בבוחרי המחנה ההלאומי: "הגיע הזמן שיכבדו את ההכרעה". כץ תקף את דבריו של פרופסור אמיר חצרוני, שאמר כי לו היה הדבר בידיו, היה מסנן את עליית יהודי המזרח, כדי שלא יצביעו לימין.

עו"ד דוד שומרון יעמוד בראש צוות המו"מ הקואליציוני

השר גלעד ארדן התייחס  לאמירתו של נתניהו ביום הבחירות, שהזהיר מרבבות הערבים שהולכים להצביע ואמר: "אנו מביעים  צער רב לפירושים שניתנו לאמירתו של נתניהו. ישראל היא מדינה דמוקרטית הפועלת לשמור על זכויות המיעטים. יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית הוא שופט עליון ממוצא ערבי וכך צריך להיות במדינה דמוקרטית". 
יו"ר ועדת חוץ ובטחון יריב לוין אמר:" ישראל זקוקה לממשלה יציבה. הליכוד  כמפלגת שלטון תשמור לעצמה לא רק עמדות השפעה בחוץ וביטחון, אלא גם תיקים חברתיים משמועותיים" . לוין אף הביע צער על כל שהציבור הערבי במדינה החליט ברובו הגדול לתמוך ברשימה שהודיעה  מראש  כי היא לא תהיה חלק מהממשלה". 
סגן השר אופיר אקוניס הדגיש כי מרגע שתקום ממשלה "היא תהיה ממשלה של כולם כולל מי שלא הצביע עבורנו". בתוך כך נודע כי כי בראש צוות המשא ומתן הקואליציוני,  שיחל את פעילותו מיד לאחר שריבלין יטיל על נתניהו את רכבת הממשלה, יעמוד עורך הדין  דוד שומרון.