הבחירות אמנם הסתיימו, אבל כמה קרבות רק החלו. פרשן חדשות 10, רביב דרוקר, פרסם ב"הארץ" פוסט בעקבות ניצחונו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבחירות. הפוסט כלל בעיקר חשבון נפש כנציג התקשורת המנותקת - שלא הבינה את מעמדו של נתניהו בקרב העם. בהמשך דרוקר התייחס בצורה נרחבת לעיתונאים תומכי נתניהו שלדבריו "רוקדים משמחה לאיד". בין היתר הוא ציין את קלמן ליבסקינד, שכותב כאן ב"מעריב", שלטענתו "פרסם בפעם האלף את אותו מאמר נגד התקשורת השמאלנית", וכן את אראל סגל וחנוך דאום.



מקום מיוחד הקדיש דרוקר לכתב הפוליטי של חדשות 2, עמית סגל, שלטענתו הימר גם הוא כי נתניהו יפסיד בבחירות. בהמשך הוא כתב עליו: "הכתב הפוליטי של חדשות 2 תקף את העיתונאים שהביעו עמדות נגד נתניהו בטוויטר. תתפקדו כבר וזהו, הוא אמר. אני מעריך בזהירות שסגל מצביע לבית היהודי. אני מוכן גם לנחש שיש לו מחשבות ותחושות מאוד עזות בקשר לזה. איזה מודל עדיף לצופה — הכתב שרוצה שהימין ינצח, אבל מסתיר מהעולם את עמדתו, או הכתב שמודה בהעדפתו ומדווח על המציאות מהמקום החשוף הזה?". 



התגובה של סגל לא אחרה לבוא. הוא אמנם הודה שגם הוא חזה ניצחון להרצוג, בארבעה מנדטים, אבל מיהר לתקוף את דרוקר שלטענתו "נכשל בגדול" במבחן משפט הפרשנות הראשון בליל הבחירות, כאשר "הוליך ערוץ שלם למצעד אל מחוזות ההזייה", בניסיון לשכנע שגם הרצוג יכול להקים ממשלה. המסקנה של סגל הייתה פשוטה: "יש את הרגע שבו המאוויים מתחברים לדעות, וזה קרה לרביב ולערוצו בעמידה, על הגג. אם היו שם קצת יותר דאומים, יחזקאלים, אריאלים ואראלים, אם בקונטרול היה יושב ימני או שניים, אולי הכישלון הזה היה נחסך מהם".



דרוקר מיהר לרדת להגנה: "מיד אחרי פרסום המדגם אני הראיתי את הקואליציה של נתניהו והבאתי אותה ראשונה כי גם במצב של תיקו מנדטים היה ברור שיש לו עדיפות. לאחר מכן באמת ניסיתי - חטא נורא שכזה - להראות עוד קואליציות. בזמן שניסיתי להראות קואליציה אפשרית של הרצוג, אכן חנוך דאום לא נתן לגמור משפט וניסה להראות שבשום תרחיש ובשום אפשרות אין סיכוי שהרצוג ירכיב קואליציה (בבית נתניהו נותנים על מפגן כזה נקודות)".  



לסיכום הוא עלה שוב להתקפה, כאשר הפנה אצבע מאשימה כלפי סגל עצמו: "אני לא יודע מה היה בשידור של ערוץ 2, אבל אם במצב של יתרון מנדט לנתניהו, סגל בכלל לא טרח להציג אפשרות שהרצוג מקים ממשלה, אז הוא ביצע חטא מקצועי כלפי צופיו ואני מקווה שזה לא קרה רק בגלל העמדה הפוליטית בה הוא מחזיק (בארון)".



הרשת כמובן לא נותרה חייבת והעמיתים משני צדי הממיר מיהרו לצייץ בתגובה.



סיוון רהב מאיר

שורר

פינס