ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל, פנה היום (ראשון) במכתב לראש הממשלה בקריאה להשאיר את תיק הפנים בידי הליכוד ולמנות לשר הפנים את אחד מחברי הכנסת של מפלגת השלטון, המועמדים לתפקיד שרים בממשלה שהוא עומד להקים.
 
כשריאל, המשמש כיו"ר סיעת הליכוד במרכז השלטון המקומי, שלח לנתניהו את המכתב בשמם של 80 ראשי רשיות מטעם הליכוד.  "אנחנו, 80 ראשי רשויות מהמרכז לשלטון - המהווים רוב מוחלט בשלטון המקומי, קוראים לך ראש הממשלה להשאיר את תיק הפנים בידי הליכוד ולמנות רק שר מהליכוד לתיק זה - בשל חשיבותו הרבה בחיזוק השלטון המקומי בישראל", כתב כשריאל במכתב לנתניהו.
 
בהמשך רמז כי החלטה שכזו שלא להוציא את תיק הפנים מהליכוד, תהיה בה הכרת תודה למאמצים שנעשו לטובת המפלגה בבחירות: "ראשי הרשויות עבדו כולם במלוא המרץ ועשו כל שביכולתם למען הצלחת הליכוד. נמשיך לעמוד לימינך – לתשובתך החיובית נצפה".
 

בש"ס הועלתה בימים האחרונים דרישה לתת את תיק הפנים ליו"ר ש"ס אריה דרעי, שמילא את התפקיד בעבר. יו"ר יש עתיד וגם התנועה לאיכות השלטון פנו לראש הממשלה שלא למנותו לשר משום שהוא הורשע בעבר בפלילים, בעבירה שיש עמה קלון, וריצה עונש מאסר ממושך בכלא.
 
ראש עירית מעלה אדומים, בני כשריאל, אמר בשיחה למעריב השבוע כי "הפנייה שלי לראש הממשלה היא לא נגד דרעי באופן אישי. אני חושב, וכמוני חושבים עשרות ראשי רשויות בליכוד, כי תיק חשוב כל כך לא צריך להיות מופקד בידי מפלגה מגזרית אלא בידי הליכוד".
 
עוד אמר כשריאל: "הממשלה הצרה שנתניהו עומד להקים מורכבת מכמה מפלגות סקוטריאליות. אנחנו דורשים שתיק הפנים לא יופקד בידי מפלגה סקטוריאלית אלא בידי הליכוד. יש אצלנו מועמדים מעולים לתפקיד כמו מירי רגב, גלעדן ארדן, ישראל כץ, אופיר אקוניס ואחרים שיכולים לנהל אותו במקצועיות ובממלכתיות לטובת כל אזרחי ישראל".

"רשות מוניצפלית באמצעות השלטון המקומי מעניקה לאזרחים מכלול של שרותים בתחומי חינוך, רווחה, תכנון, בעניין, תרבות וספורט ועל כן חשוב מאוד להפקיד את תיק הפנים, האחראי על כל הנושא המוניציפלי, בידי הליכוד ולא בידי מפלגה מגזרית", הדגיש כשריאל.