זה לא שלא הוזהרנו על ידי האיש שניצח את הבחירות בכבודו ובעצמו. הפעם קיבלנו את נתניהו ללא מסכה.



מתנגד לפתרון שתי מדינות, עוין לכל מנהיגי ערב, חסיד ההתנחלויות למען מפעל המדינה הדו-לאומית, אויב פוליטי לבן בריתנו העיקרי אובמה. וגם מסוכסך עם מדינות האיחוד האירופי שאותן האשים בהתערבות להפלתו, גזען כלפי ערבים, מנהיג עם ערכים אנטי-דמוקרטיים הן ביחס לבית המשפט העליון והן ביחס לתקשורת החופשית, קפיטליסט חזירי, לדברי כחלון, ללא חמלה חברתית, נהנתן על חשבון הקופה הציבורית.



הוא יקים ממשלה עם שותפיו הלאומנים והטבעיים. הקולוניאליסטים מהבית היהודי, התיאוקרטים של ש״ס ואגודה, הגזענות של ליברמן. הפעם על טהרת הימין. עם ערכים כאלה ומדיניות כזו, קל לצפות את הצפוי לישראל בעידן ביבי הרביעי.



בתנאים אלה, אינתיפאדה שלישית היא עניין של זמן. חמאס יתחזק לקראת סבב נוסף. הפלסטינים יקבלו גיבוי מהקהילה הבינלאומית בבית הדין הפלילי בהאג ותמיכה במועצת הביטחון בנושא המדינה הפלסטינית וההתנחלויות (לעתים ללא הטלת וטו אמריקאי). מצרים וירדן ישימו סימני שאלה על הסכמי השלום עמנו, לאור התנגדות הממשלה להקמת מדינה פלסטינית.



התפיסה שהאסלאם הקיצוני יחדור לגדה המערבית תהפוך לנבואה המגשימה את עצמה. ארצות הברית תתרחק מאיתנו באופן שיסכן את היחסים האסטרטגיים. האיחוד האירופי ייזום מאמץ בינלאומי למען הקמת מדינה פלסטינית, ועם סירובה של ישראל יורחב החרם על עסקים ישראליים הפועלים מעבר לקו הירוק. ״סנקציות על ישראל״ יהפוך למונח חדש בלקסיקון הבינלאומי. בנושא איראן, ישראל תהפוך למבודדת לחלוטין בכל הקשר להסכם העתידי ויישומו.



במישור הפנימי צפוי משבר דמוקרטי. המיעוט הערבי יחוש נרדף, בצדק, ויתמרד. הסוגיה הפלסטינית תפלוש לתוך הקו הירוק עם השלכות שיסכנו את זהותנו כמדינה יהודית. המוסדות השומרים על הדמוקרטיה יהיו תחת אש פוליטית. כסף ימני ירכוש אמצעי תקשורת, וחקיקה להחלשת כוחו של בג״ץ תזכה לגיבוי של ראש ממשלה ימני-קיצוני.



ההלכה תפלוש יותר לחיינו, הדרת נשים תהפוך ללגיטימית יותר. בכלכלה ייעשו מאמצי רפורמה על ידי כחלון, אך הרוח השלטונית תמשיך לדרוס את מעמד הביניים והמעמד הנמוך. הדה לגיטימציה המסוכנת ביותר תיעשה לאופוזיציה. השמאל יתואר כאויב האומה, משתף פעולה עם שונאי ישראל. כל זה נשמע מוכר מתקופות חשוכות בהיסטוריה העולמית. אנו גם צפויים להמשך של זיהום האוויר על ידי תעמולה דמגוגית על אויב האומה, מבפנים ומבחוץ, כאלה שרק נתניהו יכול להם. אם ראש הממשלה יממש את הבטחות הבחירות שלו, ישראל צפויה לסכנה בכל תחומי חייה ובלב זהותה.



יתכן שהפוליטיקאי נתניהו יחפש עלה תאנה, מהמרכז והשמאל, למען הלבנת מדיניותו, בעיקר כלפי האמריקאים. למחנה הציוני וליש עתיד אסור להסכים לכך. יש לאפשר לנתניהו ולשותפיו הטבעיים להתמודד בדרכם עם מציאות החיים. הרי שותפים מחוץ למחנה הלאומי הופכים עם הזמן לשעיר לעזאזל. 



העם אמר את דברו, וכנראה שזה מגיע לנו. 




הכותב הינו מייסד - שותף במרכז פרס לשלום