כ־41% מההורים היו בוחרים במורה חטרוסקסואל (סטרייט) לילדם, לו הייתה הבחירה בידיהם, כך עולה מסקר שנערך לבקשת המכללה האקדמית גורדון לחינוך, באמצעות מכון מאגר מוחות. בסקר נבדקה הסובלנות של הורים לילדים במערכת החינוך בגילים 3-18, כלפי הוראה של מורים מקהילת הלהט״ב.
על פי הנתונים, ליותר משליש מההורים בישראל (37%) חשוב לדעת אם המורה של ילדיהם הוא הומו או לסבית, אך הרוב היו מעדיפים שילדיהם לא ידעו זאת - כמעט חצי (47%) מהמשיבים ציינו שלא רצוי שמורה הומו ידווח על נטייתו המינית לתלמידיו. לכמחצית (49%) מבעלי הדעה במדגם לא חשוב לדעת אם המורה של ילדם משתייך לקהילת הלהט״ב (לסביות, הומוסקסואלים, טרנסג׳נדרים וביסקסואלים).
58% מההורים שהשתתפו בסדר ציינו כי במקצועות לימוד שבהם עשוי להיות מגע פיזי בין המורה לתלמיד, חשוב להם אם המורה הומו או לסבית, ואילו 42% מהמשיבים טענו כי הדבר אינו חשוב.

לשאלה אם היו בוחרים מורה מקהילת הלהט״ב אם הייתה ניתנת להם האפשרות לבחור, ענו 41% מהמשיבים בשלילה, בעוד כי 2% טענו כי היו בוחרים במורה הומו ובמורה לסבית. רוב המשתתפים בסקר (55%) היו אדישים לנושא.
מתוצאות הסקר עולה קשר מובהק בין האמונה הדתית למידת הסובלנות כלפי מורים מקהילת הלהט״ב. לחילונים ולמסורתיים היה חשוב פחות לדעת מהי הנטייה המינית של המורה מאשר לדתיים ולחרדים (72% ו־67% לעומת 11% ו־14%, בהתאמה). כמו כן, למשיבים שמכירים אדם קרוב המשתייך לקהילה, הנטייה המינית של המורה הייתה משמעותית פחות ממשיבים שאינם מכירים אדם כזה (21% לעומת 43.5%).
ד״ר שי רודין, מהחוג לארגון וניהול מערכות חינוך במכללה האקדמית גורדון, מסר בתגובה לתוצאות הסקר: ״הבעייתיות שעולה כאן היא כפולה. ראשית, גישה כזו עלולה להדיר מורים פוטנציאליים ממערכת החינוך לנוכח נטייתם המינית. שנית, הימצאותם של מורים ומורות בארון מאותתת לתלמידים שנטייה מינית שאינה הטרוסקסואלית היא דבר שיש להתבייש בו. ראוי שהנטייה המינית תאייש את השיח הציבורי, לא רק ביחס לזהות המינית של המורה אלא בעיקר ביחס לדוגמה שמערכת החינוך צריכה לתת לתלמידיה״.
בראיון ל״מעריב־השבוע״ סיפר ד״ר איתי חרל״פ, יו״ר חושן (ארגון החינוך וההסברה של הקהילה הגאה) שהיה בעברו מורה לספרות ולקולנוע בתיכון תלמה ילין: ״כשהייתי מחנך לא הסתרתי את זהותי, היה לי חשוב שהילדים ייפתחו אלי. באותה תקופה נולד לי ילד בהורות משותפת עם אישה. שלחתי לתלמידים תמונות שלי עם התינוק, ומי שנכנס למאגר התמונות הצליח בטעות לראות אותי בפעילויות חברתיות, ובאחת התמונות גם צולמתי מתרחץ באגם בלבוש מינימלי. אחת התלמידות הורידה את התמונה לפלאפון שלה, ואביה התקשר למנהל בכעס והתלונן שלא מספיק שיצאתי מהארון אני שולח גם תמונות עירום.״ למזלו של ד״ר חרל״פ, המנהל תמך בו. ״ניהלתי שיחה עם הכיתה ודיברתי איתם על הומופוביה, ולדעתי אם זה היה קורה למורה סטרייט, זה לא היה מגיע לכך״, הוא אומר.
אביחי גיאת, מורה ללשון ולתנ״ך בתיכון בדרום תל אביב, והומוסקסואל מוצהר, נזכר: ״כשלימדתי באור עקיבא היה להם קשה לקבל אותי, ובהפסקות התלמידים הבוגרים היו קוראים לי ׳הומו׳. הסברתי להם שהייתי שמח שקודם כל יראו בי מורה, אדם שאוהב לרקוד, להתנדב ולשמוח - וההעדפה המינית היא רק פרט אחד ברשימה, והיא לא רלוונטית פה״.