מאבק המלונאים בתופעה המתרחבת של השכרת דירות לתיירים לטווח קצר תופס תאוצה. לטענת התאחדות המלונות בתל אביב, כ-6,000 דירות בעיר מושכרות בדרך זאת באופן לא חוקי וללא פיקוח.
 
״מדובר בשוק פרוץ״, טוען מנכ״ל התאחדות המלונות בתל אביב, אלי זיו, "דירות המושכרות לתיירים פועלות ללא רישיון וללא היתר לשימוש חורג בקרקע. בעלי הדירות נהנים מתשלומי ארנונה רגילים למגורים, ולא לפי התעריף לעסקים, והם אינם משלמים מס הכנסה או מע"מ. בעצם, זאת 'כלכלה שחורה', הפועלת מתחת לאף של הרשויות". זיו מוסיף כי התופעה המתרחבת של השכרת דירות לתיירים תביא להאטה בבניית בתי המלון בתל אביב ואולי אף תעצור את הבנייה, בעיקר ברמה העממית.
 
יו"ר התאחדות בתי המלון בתל אביב, ג׳ימי זוהר, מתריע כי אין מי שמפקח על איכות הדירות המושכרות לתיירים, ועל נושאי בטיחות ותנאי תברואה בסיסיים הקיימים בהן. "מגיעות אלי פניות מתיירים שמתרעמים שהם נופלים במלכודת של פרסומים כוזבים מצד המשכירים", הוא מספר, "תופעות כאלה פוגעות בתדמית התיירותית שלנו״. במסגרת מאבקם בתופעה, המלונאים דורשים פיקוח על שוק הדירות להשכרה לתיירים, בדומה לנהוג בערים גדולות בעולם.
 

פערים גדולים

דוד פינקל, סוכן נסיעות בתל אביב המתמחה בתיירות נכנסת, מספר על פערים ניכרים במחירים בין בתי המלון לדירות. "מחיר ממוצע של חדר יכול להגיע בתקופת שיא כמו פסח או חופשת הקיץ ל־400 דולר ללילה. בדירות להשכרה זה הרבה יותר זול", הוא מסביר, "עלויות השכר, נושא הכשרות והיותה של תל אביב מבוקשת מאוד - הופכים אותה לעיר יקרה לתיירים".
 
מחירי השכירות לתיירים בדירות בתל אביב מגוונים: חדר בדירה ברחוב בן גוריון הוצע השבוע במחיר של 511 שקל לזוג, בבן יהודה־גורדון - 416 שקל ובירקון - 574 שקל.