חברת האנרגיה הגרמנית RWE AG, אחת מחמש חברות החשמל והגז הגדולות באירופה, מקימה מרכז חדשנות בישראל.



החברה מחפשת טכנולוגיות מקומיות בתחום ייצור החשמל, שהוא אחד מתחומי העיסוק שלה. החברה מינתה את מיקי שטיינר, לשעבר מנכ"ל SAP Labs לראש הפעילות בישראל. מטרת החברה היא להכיר את הטכנולוגיות הקיימות והמפותחות בישראל, ולקיים שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות אשר להן טכנולוגיות, שיסייעו לה לקדם את פעילותה וכן להרחיבה לתחומים נוספים מעבר לתחום העיסוק הנוכחי שלה.



חברת RWE מתכננת גידול בתחומים חדשים ומתפתחים הנושקים לפעילותה הנכחית, כגון Smart Home, Smart Grid, שימוש ב"ביג דאטה" להיכרות ומימשק עמוק יותר עם לקוחותיה, ויכולת לניהול רשתות אנרגיה מקומיות. את ההתפתחות הזו מבצעת החברה תוך חיפוש חדשנות מחוץ לגבולותיה הנוכחיים. בשל כך, החלטתה לפתוח נציגות בישראל הינה אסטרטגית, מתוך רצון להיות בשטח וליצור קשר ישיר עם האקו-סיסטם הישראלי. 



ד"ר אינקן בראונשמידט, מנהלת החדשנות בחברה, שביקרה לראשונה בישראל בשבוע שעבר, קיימה פגישות עם מספר חברות סטרטאפ, משקיעי הון סיכון, ביקרה בחממות ו"מאיצים", והתרשמה מאד מהפוטנציאל, הרעיונות היצירתיים והאנשים שפגשה בביקורה. "בהמשך לאסטרטגיה החדשה שלנו, ובשל המודעות שלנו ליצירתיות שקיימת בתעשיה הישראלית וליכולות הגבוהות בתחומי המחשוב והסייבר, אנחנו מאמינים ומצפים שנוכל להפיק רבות מהחדשנות הישראלית כדי למנף את הפעילויות שלנו בתחומים החדשים אליהם אנו פונים", הסבירה בראונשמידט. היא הוסיפה כי "מטרתנו העיקרית היא לפתח מודלים עסקיים חדשניים ושונים מאלה הנוכחיים אנו רוצים ליהנות מהחשיבה מחוץ לקופסא שקיימת כאן, ושכבר הספקתי לפגוש בביקורי כאן, ולהתחבר לחברות סטרטאפ לתועלת שני הצדדים".