ראשות ועדת הכספים ותיק הבריאות בדרך ליהדות התורה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש היום (רביעי) עם נציגי יהדות התורה, חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני ובמהלך הפגישה הביע את נכונותו להפקיד בידיהם את רשות ועדת הכספים ואת משרד הבריאות, שבו אמור חבר הכנסת ליצמן לכהן כסגן שר במעמד של שר אחראי על המשרד.



לדברי גורמים ביהדות התורה, "הנושא עוד לא סוכם סופית אבל ראש הממשלה אמר כי הוא מאוד ישמח שמשרד הבריאות וועדת הכספים יחזרו לידי יהדות התורה, אך הנושא ייסגר במהלך המשא ומתן הקואליציוני בין הצוותים של יהדות התורה והליכוד".



עוד הבהירו ביהדות התורה כי בטרם ייסגר נושא התיקים והתפקידים, יהדות התורה רוצה להבטיח גם את שאר דרישותיה כמו ביטול הסנקציות בחוק השיוויון בנטל. במהלך הפגישה הדגיש נתניהו כי ליצמן וגפני הם השותפים הטבעיים שלו בממשלה והוסיף כי כך היה וכך יהיה. אתמול הבטיח נתניהו את תיק האוצר ליו"ר כולנו, משה כחלון, שדרש להעביר לידיו גם את ועדת הכספים.



אולם, בעקבות הפגישה היום עם יהדות התורה, נראה כי נתניהו הכריע להעביר את הועדה החשובה בכנסת לידי יהדות התורה, אך תוך סיכום והבטחה שחבר הכנסת גפני יעבוד כיו"ר ועדת הכספים בשיתוף פעולה מלא עם משה כחלון ויפעל לקדם את הרפורמות שכחלון מבקש להוביל כשר האוצר. היום אמור נתניהו להפגש עם יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הדורש לקבל לידיו את תיק הפנים ואת תיק הדתות, תיק שאותו דורשת גם סיעת הבית היהודי.