מכרז של "פיתוח ערים עירוני", חברה ממשלתית באחריותו של משרד הבינוי, מפלה באופן מובהק חברות ישראליות, אל מול חברות זרות. 

במכרז שפרסמה החברה באוקטובר האחרון, לרכישה והתקנה של מתקני גני שעשועים בשכונת נווה מנחם בקרני שומרון, יש הפניה לרכישת מתקני שעשועים מיצרן זר מדנמרק, כולל מספר הדגם. אנשי מקצוע מעריכים כי היקף הפגיעה בתעשייה הישראלית עומד על כ- 450 אלף שקלים, שבמקום שיגיעו לחברות תעשייתיות ישראליות, המייצרות מתקני שעשועים 'כחול לבן', יגיעו לתעשייה של מדינת דנמרק.

בעקבות כך, פנה ראש מטה 'כחול לבן' בהתאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, לשר הבינוי, אורי אוריאל, וכתב לו כי הוא מצפה שיפעל לשינוי המכרז, כך שייתן העדפה לתוצרת הארץ.

"כגוף הנסמך על כספי ציבור, מן הראוי כי אותו גוף ינהג במדיניות העולה בקנה אחד עם מחויבותו של גוף ציבורי, לתת העדפה לתוצרת הארץ. לפיכך, מתוקף סמכותך כשר האמון על תחום הבינוי, אודה להתייחסותך ולבחינת הסוגיה על ידי משרדך בכובד ראש. כך תימנע תוצאה, אשר תעוות את התכלית שעומדת ביסודו של עקרון העדפה לתוצרת הארץ, המעוגן בחקיקה - לטובת ציבור האזרחים בישראל וקידום התעשייה המקומית".

"העדפת תוצרת מקומית קיימת במדינות רבות ברחבי העולם, מתוך הכרה, שקיומה של תעשייה מקומית הוא אינטרס ראשון במעלה שעל המדינה לקדם...כאשר בישראל אנו נאבקים בקיפוח של יצרנים ישראלים בחו"ל , עצוב עד מדאיג שאנו חווים מצבים דומים בארצנו", כתב תומר לאריאל.  

כמו כן הוסיף תומר כי "הדברים מקבלים משנה תוקף, שעה שבשוק מצויים יצרנים רבים שמייצרים מתקני שעשועים בישראל, העומדים בשורה אחת עם מתחריהם בעולם, באיכות ובתקן הנדרש".

עד לשעה זו לא התקבלה תגובה ממשרד הבינוי.