הרשימה המשותפת בראשות של איימן עודה זכאית לשני חברים בועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כך התברר אתמול (רביעי) בעקבות פגישה מקדימה של נציגי הסיעות הגדולות בכנסת. הפגישה התקיימה במסגרת הועדה המסדרת הקובעת את סדרי הכנסת לקראת תחילת דיוניה של הכנסת ה-20 בשבוע הבא.

בפגישה השתתפו חברי הכנסת זאב אלקין (ליכוד), איתן כבל (עבודה), אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), מיקי לוי (יש עתיד), רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), איילת שקד (הבית היהודי) , יעקב מרגי (ש"ס) ומזכירת הכנסת ירדנה מלר הורוביץ, והם דנו באיוש הזמני של ועדות הכספים וחוץ וביטחון, מייד עם תחילת דיוני הכנסת ה-20, כדי לאפשר להם לתפקד עוד בטרם יקבע הרכבן הקבוע והסופי.
בדיון התברר כי הרשימה המשותפת זכאית לשני חברים בועדת החוץ והביטחון היוקרתית וכן לשני חברים בועדת הכספים, הנחשבת לועדה החשובה בכנסת.

עם זאת ח"כ טיבי הבהיר כי מפלגתו אינה מעוניינת בחברות בועדת החוץ והביטחון. טיבי הדגיש כי מפלגתו מוכנה לוותר על שני המקומות שיוקצו לה בועדה זו תמורת שני חברים נוספים בועדת הכספים. ח"כ אלקין,העומד בראש הועדה המסדרת, אמר כי הוא אינו שולל זאת אם תמצא סיעה שתהיה מוכנה להתחלף עם הרשימה המשותפת.