ייתכן שההתנחלויות כבר חיסלו את הסיכוי לפתרון של שתי מדינות, כך אמר אתמול (חמישי) נציג האו"ם למזרח התיכון רוברט סרי. סרי אף קרא למועצת הביטחון של האו"ם להתערב ולנקוט בפעילות יזומה בתהליך המדיני. 

"ההתנחלויות הבלתי חוקיות פשוט לא יכולות להתיישב יחד עם המטרה של שתי מדינות, וייתכן כי הם כבר הרגו את האפשרות להגיע להסכם שלום שיכלול שתי מדינות לשתי עמים", אמר סרי למועצת הביטחון של האו"ם. 
בכנות, אינני יודע אם זה כבר לא מאוחר מידי", הוא הוסיף. סרי גם אמר כי אם הפלסטינים יתחייבו לעצור את שיתוף הפעולה והתיאום עם ישראל הדבר יכול להוות את "המסמר האחרון בארון הקבורה" של הסכם אוסלו שהחל בשנות ה-90 של המאה שעברה. 

הוא הוסיף כי אם הישראלים והפלסטינים לא מוכנים להמשיך במשא ומתן, אבל עדיין מאמינים בפתרון שתי המדינות, אזי הקהילה הבינלאומית צריכה לשקול להציג בעצמה את הפרמטרים לתהליך השלום. 
"ייתכן כי זוהי הדרך היחידה לשמר את המטרה של פתרון שתי המדינות בנסיבות הנוכחיות", הוא הדגיש. 

פרושאור: "מדינה פלסטינית תהיה תהיה מסוכנת כמו המדינה האיסלאמית". 

מוקדם יותר היום הזהיר שגריר ישראל בא"ם, רון פרושאור, מפני הקמת מדינת טרור בשליטת חמאס בשטחי יהודה ושומרון. 

במסיבת עיתונאים שערך היום  אמר השגריר: "הפלסטינים דורשים לקבל מדינה  ללא מו"מ, ללא פשרות ובלי הסכם שלום. תארו לעצמכם כיצד תיראה מדינה שכזו - מדינת טרור איסלאמיסטית קיצונית. מדינה שתמומן ע"י איראן, תתחמש כמו חיזבאללה בלבנון, תהיה בלתי יציבה כמו סוריה ועיראק ומסוכנת כמו המדינה האיסלאמית". 
 
 
לדבריו, בעוד שישראל עשתה כל שביכולתה כדי להגיע לפתרון הסכסוך, הפלסטינים עשו כל שביכולתם כדי להמשיך בסכסוך. "אומרים שמעשים חשובים מדיבורים. בשנה האחרונה פעלה הרשות הפלסטינית כדי לחבל בסיכוי לשלום: הם נטשו את שולחן המו"מ לטובת קידום החלטות מזיקות באו"ם, העניקו פרסים לטרוריסטים, שוב הפרו את מילתם וחתמו על עשרות אמנות בינלאומיות. ואם לא די בכך, אבו מאזן, הנמצא בשנתו העשירית כיו"ר הרשות - בקדנציה בת חמש שנים, הקים ממשלת אחדות עם החמאס, ארגון טרור ששם לו למטרה להשמיד את ישראל".