האם אנדראס לוביץ, טייס המשנה האחראי על התרסקות המטוס בו נהרגו 150 אנשים, בחר מראש להתרסק על הרי האלפים? בעיתון "לה פריזיאן" נטען כי הגרמני בן ה-20 הכיר היטב את האזור.



דיטר וגנר, חבר במועדון הדאייה שבו השתתף לוביץ בצעירותו אמר: "אנדאס השתתף באחד הקורסים באזור האלפים עם האחיינית שלי, והוא התלהב נורא מהאזור. הייתי אומר שהוא אפילו היה אובססיבי לגבי האלפים".



חברתו לשעבר של לוביץ התראיינה לעיתון הגרמני "בילד" וסיפרה כי אמרה לה בעבר כי הוא "מתכוון לעשות משהו כדי להכנס להיסטוריה". על פי העיתון הגרמני, חברתו הייתה דיילת, אך שמה לא פורסם. היא טוענת שלוביץ אמרה לה בשנה שעברה: "יום אחד אני אעשה משהו שישנה את המערכת כולה, ולאחר מכן כולם יכירו את השם שלי". היא הוסיפה: "אף פעם לא ידעתי למה הוא התכוון, עכשיו זה כבר נשמע לי הגיוני".



היא אישרה את הדיווחים כי לוביץ לקח הפסקה מאימוני הטייס שלו בגלל שחיקה ודיכאון, וכי הוא סבל מסיוטים, שגרמו להתנהגותו להפחיד אותה. היא אמרה לעיתון הגרמני כי בלילה הוא התעורר וצרח: "אנחנו נופלים!".



חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה הציעה אמש לשלם עד 50,000 אירו כסיוע כספי מיידי, לכל משפחה שקרוביה נהרגו בהתרסקות מטוס "ג'רמן ווינגס" (חברת הבת של לופטנזה) מעל האלפים הצרפתים, כך לפי הדיווח של דוברת החברה.



במקביל לכך, נמשכת החקירה אודות הסיבות להתרסקות המטוס מעל הרי האלפים הצרפתים. מרפאת דיסלדורף טענה מוקדם יותר אמש כי דיווחי התקשורת לפיהם טייס המשנה, אנדראס לוביץ, קיבל תרופות נגד הדיכאון שממנו סבל, אינם נכונים. זאת לאחר שרשויות החוק בגרמניה דיווחו כי נמצאו ראיות לכך שלוביץ, החשוד כי ריסק בכוונה תחילה את טיסת 9525, הסתיר מחלה ממעסיקו בחברה. 

החוקרים מצאו אישורי מחלה בהם נכתב כי לוביץ לא מסוגל לעבוד, חלקם אף נשאו את תאריך הטיסה עצמה. "העובדה הזאת תומכת בהנחה המוקדמת שהוא החביא את מצבו ממעסיקיו ומעמיתיו", אמרו. המסמכים נמצאו בבתיו של לוביץ בדיסלדורף ומונטבאור.