מקרה המוות של התינוק בן ה-4 חודשים מעורר סערה. בחודשיים האחרונים מתו חמישה תינוקות לאזרחים זרים במעונות יום מאולתרים בדרום תל אביב המכונים "מחסני הילדים". 



ח"כ זהבה גלאון (מרצ) קראה לראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור את המגעים הקואליציוניים ולטפל בדחיפות בתופעה הזאת: "יש להזרים מיד את הסכומים הנדרשים לעמותות שכבר פועלות שם ואחר כך לפעול כדי להעביר את האחריות שהן לקחו על עצמן בלית ברירה לידי המדינה. זה יותר דחוף מהמשא והמתן הקואליציוני, זה יותר דחוף מהכל – זה חיים של ילדים וזאת הדמות של כולנו".


 

תינוק בן ארבעה חודשים מת הבוקר בדרום תל אביב, מוות חמישי תוך חודש וחצי ב"מחסני הילדים" – מעונות יום מאולתרים של מבקשי המ...

Posted by ‎זהבה גלאון Zehava Galon‎ on Monday, March 30, 2015

עדי אלטשולר, מייסדת תנועת "כנפיים של קרמבו" כתבה בפייסבוק: "תינוק נוסף בן 4 חודשים מת אתמול. הוא השני תוך 3 ימים והחמישי בחודשיים האחרונים,. מחסני הילדים' של מבקשי המקלט מאכלסים עשרות ילדים בתנאים קשים, לעיתים גם ללא מזון או כל מענה בסיסי לתינוקות ולפעוטות. חלקם שוהים במחסנים גם ימים שלמים ושבועות, תינוקות יכולים לשכב יממות שלמות במיטה מבלי שאיש יגש לראות מה שלומם. רבים מפתחים אוטיזם רגשי. חלקם קשורים. סך הכל כ-2,500 ילדים נמצאים בגנים הללו עד גיל שלוש ב כ90 מחסנים".



אלטשולר הדגישה: "בלי קשר לאג׳נדה של כל אחד מאיתנו. מדובר כאן בתינוקות. זה קורה כאן, קילמוטר מאיתנו כי הם שחורים ושאף אחד לא ימכור לכם סיפור אחר. יש לנו חודש קשה לפנינו, כל מי שיכול לתרום כסף לשיפוץ ולכח אדם אנא פנו אלי בפרטי. אני אישית מוודאת שהכסף הולך למקום הנכון".



גם משרד מבקר המדינה פרסם הודעה בעקבות הטרגדיה, והזכיר כי כבר פרסם חוות דעת על "הטיפול בקטינים חסרי מעמד אזרחי בישראל" ובה הועלו ליקויים בטיפול המדינה בקטינים זרים, בהיבטים של רווחה, בריאות, וחינוך, וכן בנוגע לקביעת מדיניות הממשלה. בדוח ניתנה שורה של המלצות לביצוע. בין השאר הועלו ממצאים חמורים ביותר על גני ילדים פיראטיים שבהם שוהים תינוקות ופעוטות, לעתים בתנאים של סכנת חיים.



במשרד המבקר מותחים ביקורת על הגופים השונים שלא טיפלו בבעיה: "הנושא נבדק שוב כעבור שנה. התברר שלא נעשו פעולות משמעותיות לתיקון. מצבים של סכנת חיים והזנחה מתמשכת באותם גני ילדים (הידועים כ"בייביסיטרים") עדיין קיימים", נכתב בהודעה.