עוד מקרה תקיפה של איש צוות רפואי בבית חולים: אתמול (שני) בשעות הערב המאוחרות, בני משפחה של מטופל בבית החולים "אסף הרופא" תקפו באלימות אח, עובד המחלקה האורטופדית.



מבית החולים נמסר כי האח ניגש להביא למטופל תרופה נגד כאבים. בני המשפחה כעסו ככל הנראה על משך הזמן שלקח לאח להביא את אותה התרופה והם, על פי החשד, התנפלו על האח והכו אותו בפניו בחפץ קהה. התוקפים נעצרו והוגשה נגדם תלונה במשטרה. האח קיבל טיפול רפואי בחדר המיון של בית החולים ולאחר מכן שוחרר. כעת הוא מתאושש בביתו.



בעקבות המקרה הודיע ועד האחיות כי הצוות הסיעודי יקיים מחר בין השעות 10:00-12:00 בבוקר אספות הסברה, בהן יקראו לפעול באופן תקיף ונחרץ למיגור תופעת האלימות נגד אנשי צוות רפואי וסיעוד בבתי החולים. "אם לא היינו כל כך קרובים לערב החג היינו משביתים את פעילות האחים והאחיות, אבל החלטנו שאנחנו לא רוצים לקלקל לאנשים ניתוחים שחיכו להם כבר זמן רב, ויהיה בעייתי לדחות לימים הקרובים בגלל החג", מספר שמואל סקיף, יו"ר ועד האחיות בבית החולים "אסף הרופא".



"אנחנו עוד פעם משתמשים במצפון המוסרי שלנו, אבל יש גבול. החרפה הזו ממשיכה, אנשים מתנהגים איך שהם רוצים ולא מבינים שאם הם ימשיכו ככה הם ימצאו את עצמם פשוט ללא טיפול במדינה. הצוות הסיעודי והרפואי עושים את המיטב בתנאים הגם ככה קשים שיש במערכת הבריאות, ובמקום תודה והערכה הם מקבלים מכות וסטירות. משרד הבריאות, המשטרה ומשרד המשפטים מדברים רבות נגד התופעה אבל לא עושים שום דבר בפועל –אנשים כאלה צריכים לשבת בכלא זמן רב, זה הפתרון היחיד שיוביל להרתעה", הוסיף סקיף. "כרגע התוקפים עצורים, אבל בטח כמו תמיד עוד מעט מישהו ימצא חוסר עניין לציבור בתלונה והיא תיסגר, או תבשיל לכתב אישום עם עונש מצחיק. אם המצב יימשך ככה ננטוש את המחלקות לבסוף כמחאה".



בתחילת החודש פורסם ב"מעריב-השבוע" כי על פי הערכות משרד הבריאות בשנת 2014 אירעו כ3,500 מקרי אלימות כלפי הצוותים בבתי החולים, כרבע מתוכם מקרים של אלימות פיזית והשאר אלימות מילולית. למרות זאת מעט מהתלונות מבשילות לכתבי אישום – למוקד המידע של הר"י הגיעו בשנה שעבר 44 פניות של רופאים, רק כמחצית מהם החליטו לפנות למשטרה ולהגיש תלונה, אבל מרבית התיקים נסגרו –עשרה מתוכם מחוסר עניין לציבור.