חבר הכנסת לשעבר של מרצ, מוסי רז, תוקף את ההצעה של חבר הכנסת הטרי שרון גל (ישראל ביתנו), על עונש מוות למחבלים, קורא לה בציניות "הצעה גאונית", ואף 'תוהה': "איך לא חשבו על זה קודם". 



בסטטוס שפרסם היום (חמישי) רז בחשבון הפייסבוק שלו הוא יוצא נגד הצעת החוק של גל, שהוגשה ביום הראשון של הכנסת ה-20: "מדינת ישראל סבלה ב21 השנים שעברו מאז פיגוע ההתאבדות של גולדשטיין (ולא לפני כן!) מפיגועי התאבדות רבים, לדעת ח"כ גל המוות ירתיע מתאבדים. גאוני. הבעיה היא שגל איננו הגאון הראשון. בישראל כבר יש עונש מוות. על פי חוק השיפוט הצבאי, שלפיו נשפטים מחבלים רבים, מותר להטיל עונש מוות ואף כך נעשה במקרה של מלון סאבוי (עונש שלא בוצע) השב"כ הוא זה שפועל שלא יוטלו עונשי מוות. הסיבה ברורה: תארו לכם שהוחלט להטיל עונש מוות על מרוואן ברגותי למשל, האם לדעתכם הדבר יגרום לפלסטינים שחיים תחת כיבוש להביע תמיכה בישראל ביתנו או שצפויה התגובה ההפוכה?". 




איך לא חשבו על זה קודם. רז. צילום: פלאש 90 



רז מדגיש כי לדעתו הכנסת צריכה לדחות את ההצעה על הסף: "אבל, יש לציין, שיש מקרים בהם גם השב"כ תמך במוות. ראו למשל מדיניות החיסולים שהופעלה בכישלון מוחלט מאז שנת 2000( לו הייתה מצליחה, לא היה בא גל עם הצעתו). וראו זה פלא, בעקבות החלטת בג'צ נאסרו החיסולים בגדה המערבית ונמשכו בעזה. גל כנראה מתרשם שהמצב הבטחוני בעזה, שבגבולה נהרגו רק השנה 75 ישראלים, יותר טוב. אם חפצי חיים אנו, הכנסת תגלגל את ההצעה של גל מכל המדרגות".