כל מעריץ של משחקי הכס חלם על הרגע שבו יישב על כסא המלוכה בווסטרוז. לחלק מאיתנו זה אף נראה הולם.



מי שבוודאי נראה כמי שמתאים לו לשבת על הכס הוא נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס, אשר פתח היום (חמישי) את התערוכה של הסדרה, שהגיעה לישראל במקביל לתחילת העונה החדשה של הסדרה, לה מחכים המעריצים בקוצר רוח. פרס, שהיה ראשון המבקרים בתערוכה, שתיפתח ב-5 באפריל עד ה-9 וכל הכרטיסים אליה אזלו.



אל פרס, שקיבל סיור מרשים, הצטרף שגריר בריטניה בישראל, מת'יו גולד, ומנכ"ל yes רון אילון. בעודו יושב על כס הברזל אמר הנשיא התשיעי:  "חג הפסח מראה כי ידענו להשתחרר מכיסא מלכות של זרים ולצאת מעבדות לחירות. אמנם במשחקי הכס ישנם חרבות ועריפת ראשים אך בעולם האמתי על המנהיגים חלה החובה לחפש כל דרך לשלום". פרס מצטרף למלכת אנגליה, שכבר עשתה זאת בעבר.


התערוכה שהגיעה כעת לתל אביב אחרי שביקרה בבירות העולם הגדולות, מציגה מיצגים מרהיבים ופריטים נדירים  מתוך הסדרה שסחפה אחריה מיליוני מעריצים מכל העולם וגם בישראל. 

אוצרת התערוכה, אלנה לוונת'ל, מרשת- HBO אשר הגיעה במיוחד מארה"ב, לקחה את פרס וגולד בין המיצגים של תלבושות החתונה האדומה, ביצי הדרקון, אביזרי מלכות והזמינה את פרס לשבת על כס הברזל המקורי.

לבקשת עמותת "להושיט יד" נרתם פרס ואירח במסגרת הסיור את הנער בן יובל בן ה-17 וחצי שהינו מעריץ של הסדרה והביקור בתערוכה הינו הגשת חלום בשבילו. בן חלה בגיל 5 במחלה ההמטולוגית היפראיגיאם, ומטופל זה 12 שנה במחלקה ההמטולוגית בתל השומר והגיע לסיור בעזרתה של עמותת להושיט יד המסייעת לאלפי ילדים חולי סרטן ו-סי.פי.