שבוע שעבר הורה ראש הממשלה להעביר מאות מיליוני שקלים לרשות הפלסטינית. כספי מסים שישראל גובה בשביל הרשות באחד מהשרידים האחרונים של הסכמי אוסלו. הכסף נועד למימון פעילותה השוטפת של הרשות: תשלום משכורות למגזר הציבורי המנופח והמוגזם שלה, תשלום חובות לספקים והוצאות שוטפות שונות.

אתר האינטרנט של ערוץ 7 היה כמעט כלי התקשורת היחיד שהזכיר השבוע בהקשר הזה כי הרשות הפלסטינית מעבירה מדי חודש כ־17 מיליון שקלים למחבלים הכלואים בישראל, ולמשפחות מחבלים אשר ביצעו פיגועי התאבדות. על פי נוסחת חלוקת התשלומים של הרשות, ככל שהפיגוע שביצע המחבל קשה יותר, ושנות המאסר שנגזרו עליו רבות יותר, הקצבה החודשית המשולמת לו גבוהה יותר.

מחלקת המחקר של מועצת יש״ע גילתה כי זיאד עווד למשל, המחבל שרצח את ניצב משנה ברוך מזרחי בדיוק לפני שנה בערב ליל הסדר, קיבל בשנה האחרונה תשלומים של קרוב ל־20 אלף שקלים מהרשות הפלסטינית, וזאת לאחר שעל תקופת מאסרו הקודמת לפני ששוחרר בעסקת שליט, קיבל כ־300 אלף שקלים.
העברת כספי המסים לרשות היא חלק מההסכמים בינה ובין ישראל. בכל פעם שישראל מעכבת אותם כסנקציה, הפלסטינים מרימים קול ומתלוננים על הפרת ההסכם - ששוכב עמוק בקבר כבר שנים, אך כאמור שרידים שלו עדיין משמשים כנהלי עבודה בהיעדר חוזה חדש בין ישראל והרשות. תיאורטית הפלסטינים צודקים: הקפאת הכספים מנוגדת להסכם. כמובן שתמיכה ישירה בטרור היא הפרה בוטה הרבה יותר.
הפסקת הטרור והפסקת ההסתה נגד ישראל היו הדרישות הראשונות במעלה של צוות המשא ומתן הישראלי, בעת גיבוש הסכמי אוסלו המקוריים בתקופת ראש הממשלה יצחק רבין. שתי הדרישות הללו לא קוימו מעולם, אפילו לא ליום אחד. כזכור, בשלב מסוים ביקש אהוד ברק מיאסר ערפאת 30 יום של שקט ללא פיגועים כמחווה. גם את הבקשה הזאת לא הצליח ערפאת למלא.

מיום שנחתמו ״הסכמי השלום״ עם הרשות הפלסטינית, לא חלף יום אחד ללא ניסיון של ערבים לפגוע בחיילי צה״ל או באזרחי ישראל, בעיקר תושבי יהודה שומרון וחבל עזה. קראו את דוחות השב״כ על הטרור הפלסטיני: יום אחד, אפילו שעה אחת של שקט לא הייתה ב־20 השנים האחרונות. חלום השלום היה רק חלום, ומי ש״מכר״ לנו אותו שיקר לנו.
סקר של ״וושינגטון פוסט״ מצא בשבוע שעבר כי התמיכה בקרב אמריקאים ברעיון הקמתה של מדינה פלסטינית הגיע לשפל כל הזמנים. באיחור של 20 שנה גם האמריקאים, כמו הציבור הישראלי, הפנימו שמדינה פלסטינית לא תקום, ושאם תקום תהיה מדינת אויב שישראל תיאלץ לכבוש מיד.
פוליטיקאים שממשיכים לדבר על מדינה פלסטינית כפתרון משקרים לכם ביודעין. הם יודעים שכזו לא תקום. הדרישה שלנו מהפוליטיקאים צריכה להיות: הגידו לנו כיצד תתמודדו עם בעיית הערבים הפלסטינים במדינת ישראל האחת מהירדן עד הים. זו השאלה האמיתית שאיתה צריך להתמודד השיח הציבורי הישראלי.