ניב אסרף וערן נגאוקר, שני הצעירים שבדו את סיפור החטיפה באזור קרית ארבע בשבוע שעבר והקפיצו מדינה שלמה, שוחררו הבוקר (שני) בתנאים מגבילים. כך קבע בית משפט השלום בירושלים. המשטרה הודיעה כי תגיש נגד השניים כתב אישום. 



בנוסף, השניים הורחקו מיהודה ושומרון ל-180 יום והוצא נגדם צו עיכוב יציאה מהארץ. כמו כן, השופט חן אביטל הורה עליהם להפקיד 3000 שקל וערבות של 5000 שקל כל אחד. המשטרה ביקשה מעצר בית עד הגשת כתב האישום ביום ראשון, אך השופט סרב בטענה שאין הצדקה לכך היות והחקירה הסתיימה ולא הוגשה עדיין הצהרת תובע.



אסרף יקיים מסיבת עיתונאים בבביתו שבבאר שבע בשעה 14:00.



קודם שחרורו סיפר מפקד מרחב שומרון שבמחוז ש"י במשטרה, נצ"מ ישראל טל, כי בחקירתו הכחיש לכאורה אסרף כי ביים חטיפה אולם טען כי החליט להיעלם ועשה זאת באזור קריית ארבע. "כשמוסיפים לך את הדיווח לפיו אסרף לא חזר למה בדיוק הם התכוונו? במיוחד כשמתייחסים גם לרגישות באזור אחרי חטיפת שלושה תלמידי הישיבה".



גורם במשטרה הוסיף כי המשטרה והפרקליטות רואים בחומרה רבה את מעשיהם של שני הצעירים. "כבר מההתחלה ציינו כי מדובר בעבירות חמורות מתחום העוון שהעונש עליהן הינו שלוש שנות מאסר. הפרקליטות מבינה כמונו בדיוק כי יש למצות את הדין במלוא החומרה כנגד השניים. אין כאן עילה להארכת מעצר ולכן בעצת הפרקליטות ביקשנו את שחרורם אולם כתב האישום יוגש בימים הקרובים".



פרקליטו של אסרף, עו"ד מוטי יוסף, סיפר מיד אחרי שחרורו: "אם למשטרה היו טיעונים היא היתה מבקשת את הארכת מעצרו. ברור שניב אסרף בחר להיעלם ולצערי הדרך השתבשה לו ולחברו וכך נולד הסיפור הגדול הזה בעצם בלי כל כוונה מצידם. הוא רצה להיעלם בגלל הלחצים שהופעלו עליו".



כזכור, השניים הגיעו לאזור ביום חמישי אחר הצהריים וקצת לאחר מכן, דיווח נגאוקר כי השניים נתקעו בגלל פנצ'ר, אסרף הלך לחפש עזרה ומאז נעלמו עקבותיו.



לאחר חקירה הסתבר כי השניים בדו את הסיפור. בתחילה נטען כי הם עשו זאת כי אסרף ביקש להשיב אליו את חברתו שנפרדה ממנו, אולם אתמול הוא טען בחקירתו כי הסיבה היא חשש מעבריינים שחיפשו אחריו. לדבריו, הוא הסתבך בהימורים וחייב עשרות אלפי שקלים.



"החוב הלך ותפח כי לא יכולתי להחזיר את הסכומים שדרשו ממני. גורמי פשיעה מוכרים רודפים אחריי ולא מרפים. חששתי להתלונן נגדם אבל המשכורת שלי מהעבודה לא מספיקה לשלם את הכספים שהם דורשים ונכנסתי ללחץ. לא ביקשתי לביים חטיפה. לקחתי שק שינה וכמה שימורים במטרה להיעלם למספר ימים", אמר.