גל המעצרים של בכירי ארגון הפשע של משפחת מוסלי היה הניסיון האחרון של ימ"ר תל אביב להוציא לפועל את המבצע המורכב הזה, המבוסס על עדותו של עד המדינה בפרשה. מדובר בעד מדינה שהיה פושע בכל רמ"ח אבריו, אלים, יהיר וברוטלי, אחד שבעצמו היה חשוד בכמה חיסולים בדם קר, למשל רצח רונן גבריאלי, בנו של חיים גבריאלי מנווה צדק, או חיסול הנער ירין שאטי מחולון, שעל פי החשד נרצח רק משום שידע משהו על רצח גובה החובות שי דעבול.
 
אלה שלושה חיסולים בלבד מתוך כמה שבמשטרה מייחסים לארגון מוסלי במסגרת "מלחמת הצ׳יינג׳ים" - מאבקי השליטה הידועים לשמצה על שוק ההלוואות, שגבו יותר מ-25 הרוגים בגוש דן. לפי המשטרה, את ארגון הפשע של משפחת מוסלי הוביל האח הצעיר שי, ולא בתבונה רבה, כאשר מולו ניצבו "אושיות" כמו מוטי חסין בראשון לציון ובבת ים, או אבי רוחן בשוק האפור של פתח תקווה וערי השרון. הם נחשבו לראשי ארגונו של אברג׳יל בזמן שהבוס הוסגר לארצות הברית.
 
המבצע בפיקודו של נצ"מ גדי אשד היה אמור לצאת לפועל כבר לפני כשנה וחצי ולמוטט את מה שהוגדר במשטרה כארגון הפשע החזק והעשיר במדינת ישראל, אלא שהוא קרס ברגע האחרון עקב חשיפת עובדת גיוסו של עד המדינה. כתוצאה מכך בנובמבר 2013 חוסל בדרום אפריקה אחד מקרוביו של עד המדינה, שנחשב לאיש מפתח בפרשה.
 

החיסול הממוקד רוקן מתוכן חלק נרחב מעדותו של עד המדינה, ובמשך 17 החודשים שחלפו ניסו החוקרים לבנות מחדש את התיק. עם זאת, ספק רב אם הצליחו לאסוף מספיק ראיות חדשות שיעזרו להוכיח עשרות עבירות, מהחמורות שבסדר הדין הפלילי: מעשי רצח, ניסיונות לרצח, הימורים בלתי חוקיים, הלוואות בריבית, סחיטה, גבייה אלימה ועוד.
 
בינתיים נעצרו חברי חוליה מהרצליה, בחשד שחיסלו בשירות ארגון מוסלי שלושה "חיילים" מראשון לציון. ניסים מוסלי, אביהם של ראשי הארגון, חשוד אומנם בקשירת קשר לעבירת רצח, אבל נראה כי מדובר בחשד ערטילאי. פרט לכך, המנהיג הבלתי מעורער יוסי מוסלי נשלף אתמול מתאו שבכלא רימונים בחשד לשידול לרצח חסין, ואת שי מוסלי השוהה בדרום אפריקה לא ניתן להסגיר לארץ. לגבי המוח הפיננסי, אלי מוסלי, אף אחד לא מנע ממנו לצאת מישראל ביום ראשון בדרך אל אימפריית ההימורים המשפחתית ברומניה, מה שמלמד על ההיררכיה של ההפללה.
 
רשימות נוספות של אמיר זוהר באתר פוסטה posta.co.il