פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נסתיימה היום (שישי) ללא סיכומים משמעותיים באשר להרכב הממשלה הבאה.



ליברמן הודיע לנתניהו כי לא יהיה מוכן לוותר על מתווה  השווין בנטל וסרב לשינויים ברפורמת הגיור ואזורי הרישום לנישואים שהעבירה המפלגה בכנסת הקודמת. ליברמן אף ביקש מראש הממשלה לראות את הסיכומים עם המפלגות החרדיות בכתב. 

גורמים בישראל ביתנו מסרו: "גם אם תיק החוץ יישאר בידי ליברמן, לא מדובר בעניין המרכזי. נושא התיקים לא נידון אפילו דקה אחת במהלך הפגישה. מה שחשוב לנו אלו קווי היסוד של הממשלה הבאה אותם כבר סיכמו עם המפלגות החרדיות. ראש הממשלה הבטיח כי קווי היסוד שסוכמו עם החרדים יעוברו אליהם עד תחילת השבוע" .

עוד הוסיפו הגורמים כי המפלגה מחכה גם לתגובת ראש הממשלה בקשר לדרישותיה לקווי הייסוד של הממשלה החדשה, בהם הבטחה לקידומו של חוק עונש מוות למחבלים. 

מוקדם יותר נפגש נתניהו עם נפתלי בנט לפגישה שערכה קרוב לשעתיים. הפגישה הוגדרה טובה אולם לא הושגו סיכומים בנושאי התיקים אותה תקבל מפלגת הבית היהודי. גורם בבית הידוי אמר: "נתניהו ובנט סיכמו על המשך הידברות אולם בנט מתקשה להאמין לראש הממשלה לאחר שעבר הופרו הבנות בין הבית היהודי לליכוד".