ראש הממשלה בנימין נתניהו יבקש מחרתיים מנשיא המדינה ראובן ריבלין ארכה של שבועיים נוספים לצורך הרכבת ממשלה. זאת בעקבות הקשיים שאליהם נקלע המו"מ הקואליציוני.
היום (ראשון) ומחר ימשיך צוות המו״מ של הליכוד בפגישות מרתוניות עם נציגי הסיעות החרדיות וכולנו, במטרה לסגור סופית בסיס לקואליציה של 53 ח"כים של הליכוד, ש"ס, יהדות התורה וכולנו - עוד לפני בקשת הארכה. אולם גורם בכיר בליכוד הבהיר אמש ל׳׳מעריב־השבוע": ״בכל מקרה נתניהו יתייצב אצל הנשיא, משום שלא נספיק להגיע להסכמים חתומים עד יום שלישי״.
המנדט שקיבל נתניהו מהנשיא יפקע ביום רביעי. בבית הנשיא הוחלט כי אם נתניהו יבקש ארכה, הטקס יתקיים מחרתיים. זאת בגלל לוח הזמנים העמוס של נשיא המדינה באירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. בבית הנשיא הדגישו כי נתניהו לא ״יפסיד״ יום בשל כך, וכי מניין 14 הימים הנוספים יתחיל להיספר מיום רביעי.

בתוך כך מסתמנת תמונת התיקים בממשלה: כולנו תקבל את האוצר, את השיכון והבינוי ואת הגנת הסביבה. ראשות ועדת הכספים תימסר ליהדות התורה, שתקבל גם את תיק הבריאות בתפקיד סגן שר, וכפיצוי יקבל משה כחלון את ראשות קבינט הדיור והקבינט הכלכלי־חברתי. כחלון דורש גם הקמת ועדה סטטוטורית חדשה בכנסת לקידום רפורמות, שבראשה יעמוד נציג מפלגתו, אך הדבר טרם נסגר סופית.
ההערכה היא כי יו״ר הבית היהודי, נפתלי בנט, יוותר בסופו של דבר על דרישתו לקבל את תיק החוץ. הפיצוי יהיה תיק הכלכלה מורחב, וייתכן שבנט יקבל גם את המשרד לעניינים אסטרטגיים. אורי אריאל יקבל את תיק החקלאות. לגבי איילת שקד, מינויה לשרה מותנה בהגדלת מספר השרים בממשלה מ־18 ל־22. בשל התנגדותו התקיפה של יו״ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להגדלת מספר השרים, לא ברור אם הדבר ייצא לפועל. במקרה ששקד תתמנה לשרה היא עשויה לקבל את תיק הגמלאים.
יו״ר ש״ס, אריה דרעי, צפוי לקבל את תיק הפנים, אולם בשלב זה ש״ס עדיין נאבקת עם הבית היהודי על תיק הדתות. גורמים בליכוד אומרים כי ייתכן שתיק הדתות יישאר בידי המפלגה ויופקד בידיו של יריב לוין, שימונו לו שני סגני שרים - אחד מש״ס ואחד מהבית היהודי.
דרעי תובע מינוי סגני שרים מטעמו במשרדי האוצר (יצחק כהן) והחינוך (משולם נהרי). יעקב מרגי מש״ס מיועד לתפקיד במשרד הדתות, ככל הנראה סגן שר.
בליכוד מעריכים כי ליברמן יישאר בסופו של דבר שר החוץ. השרה סופה לנדבר צפויה להמשיך ולהחזיק בתיק הקליטה. ביום שישי ניסה נתניהו לקדם את המו״מ עם הבית היהודי וישראל ביתנו, אך לא נרשמה התקדמות משמעותית. ארבע שעות ארכו פגישותיו של ראש הממשלה עם בנט ועם ליברמן, אך הצדדים לא הגיעו לסיכומים קונקרטיים. כל הצדדים דיווחו כי הפגישות התנהלו ברוח טובה, אך טרם דובר על תיקים.
ליברמן הודיע כי לא יהיה מוכן לוותר על מתווה השוויון בנטל וסירב לשינויים ברפורמת הגיור ובאזורי הרישום לנישואים, שהעבירה מפלגתו בכנסת הקודמת. הוא אף ביקש מראש הממשלה להראות לו את הסיכומים עם המפלגות החרדיות.
גורמים בישראל ביתנו מסרו: ״נושא התיקים לא נידון אפילו דקה אחת בפגישה. מה שחשוב לנו אלו קווי היסוד של הממשלה הבאה, שאותם כבר סיכמו עם המפלגות החרדיות״.
גם בפגישה עם בנט לא הגיעו לסיכומים. מפלגת הבית היהודי מסרה בתגובה: ״הפגישה הוגדרה טובה, אולם לא הושגו סיכומים בנושאי התיקים שהמפלגה תקבל״.
בליכוד מצפים בדריכות לראות אילו תיקים יישארו בידי המפלגה ומי ימונה לשר. בסוף השבוע החל נתניהו לזמן אליו חברי כנסת מהליכוד לשיחות אישיות. בשלב זה הוא נועד עם דני דנון ועם צחי הנגבי, המצפים לשדרוג.