המדיניות הפייסנית של ישראל כלפי רוסיה שוב קיבלה סטירת לחי מצלצלת. הנשיא ולדימיר פוטין הזהיר את ישראל לבל תמכור ציוד מלחמה ״קטלני״ (הכוונה ליורה) לאוקראינה. פוטין אמר כי מכירת ציוד ישראלי לאוקראינה לא תשיג את יעדה, תביא לקורבנות שווא נוספים ו״לא תשנה את המציאות בשטח״.
פוטין התייחס בכך לדיווחים מישראל, שבהם היו מי שהעלו את ההצעה למכור לאוקראינה מערכות נשק מתקדמות כ״תגובה ונקמה״ להחלטת רוסיה להפשיר את החוזה שחתמה עם איראן לפני שבע שנים ולספק למשטר בטהרן את הטילים והסוללות נגד מטוסים מדגם 300־S.
בישראל זעמו על ההחלטה, אף שלא ניתן ביטוי פומבי לכעס הישראלי. ראש הממשלה התקשר לנשיא פוטין ומחה בפניו על ההחלטה.

מכירת סוללות 300־s, גם אם יהיו מדגם ישן ומתקדם פחות, נחשבה תמיד במערכת הביטחון למהלך שיקשה מאוד על פעילות חיל האוויר הישראלי לפעול נגד אתרי הגרעין שלה, אם החלטה כזו תתקבל אי פעם, אף שסיכוייה נותרו נמוכים ביותר.
מי שהפתיע בתגובתו להחלטת רוסיה היה אובמה, שאמר כי הוא צפה כבר זמן רב שרוסיה תעשה זאת והפתעתו היחידה הייתה שפוטין האריך שוב ושוב את ההקפאה. ראוי להדגיש כי על פי החלטות מועצת הביטחון, אין כל מניעה למכור לאיראן נשק הגנתי, וכך גם מציג זאת הנשיא פוטין.
זה שנים מנהלת ישראל מדיניות פייסנית כלפי הקרמלין, משני טעמים. הראשון: התקווה שזו תגמול לה במניעת עסקת הנשק עם איראן. למרבה המבוכה זה לא קרה. השני: חשש מרוסיה. וכך, בשעה שנתניהו מתעמת עם בת הברית הגדולה ביותר שלו, הוא מתנהג כעלה נידף ברוח מול פוטין.

כאמור, זה לא עזר ואתמול השמיע פוטין את אזהרתו כלפי ישראל. בעבר, בגדה ישראל בגיאורגיה והפסיקה למכור לה ציוד בעקבות פלישת רוסיה למדינה ב־2008. כך נוהגת ישראל גם במשבר באוקראינה. לדוגמה, ישראל ואיראן היו בין המדינות הבודדות שלא גינו את פלישת רוסיה לחצי האי קרים וסיפוחו לפדרציה הרוסית, למגינת לבן של ארה״ב ומדינות האיחוד האירופי.
ישראל לא הסתפקה רק בדיפלומטיה. היא גם הפעילה צעדים של ממש בשטח, ומאז תחילת המשבר מסרב משרד הביטחון להעניק לסוחרי נשק וליועצי ביטחון מישראל היתרים למכור ציוד לאוקראינה. העסקות היחידות שבוצעו היו של ציוד צבאי קל כמו חגורים. זאת אף על פי שאוקראינה פנתה לישראל בכמה הזדמנויות וביקשה לרכוש מערכות נשק מתקדמות, בעיקר בתחומי המודיעין והמלטי״ם.
שוב התברר שחנופה ישראלית למנהיג כמו פוטין אינה משתלמת ואינה מביאה אותו להיות אסיר תודה. כנראה שקל יותר להתעמת עם בן ברית של מדינה דמוקרטית מאשר עם עריץ שיודע לנקום.