מקור בכיר בחמאס אמר היום (ב'), כי על ראש הממשלה בנימין נתניהו לבדוק היטב את חייליו הנעדרים ברצועת עזה, ולהפסיק להטעות את משפחות החיילים הנעדרים בישראל.

המקור, שסירב לחשוף את זהותו, התייחס בהצהרה קצרה לערוץ "אל-אקצה" של הארגון, לגורל החיילים הנעדרים ברצועת עזה. "על נתניהו לבדוק היטב את חייליו", אמר איש חמאס. "עליו להפסיק להטעות את משפחות הנעדרים מבני עמו".
מוקדם יותר אמר בכיר חמאס חליל אל-חיה, אודות פרסומים על חיילי צה"ל הנמצאים בידי חמאס, כי "לא נמסור מידע על כך", ובמקביל הדגיש כי "באל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, מסוגלים להביא לשחרור את כל האסירים". דברים ברוח זו אמר ביום האסיר הפלסטיני גם דובר אל-קסאם, אבו עוביידה, שפנה לאסירים הפלסטינים, שעל פי מקורות מקומיים מספרם עומד על 6550 אסירים, והבטיח להם כי יום השחרור הולך וקרב, מבלי למסור פרטים נוספים.

במהלך מבצע "צוק איתן", הלחימה האחרונה בעזה, הודיע אל-קסאם על לקיחתו בשבי של החייל אהרון שאול ב-20 ביולי ממזרח לעיר עזה. בישראל הודיעו כי הוא נהרג. בישראל מאשימים את חמאס בהחזקת גופת הדר גולדין, שנהרג בעימותים ממזרח לרפיח ב-1 באוגוסט. בארגון חמאס אינם מאשרים ואינם מכחישים את הדבר.