ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בטקס לנפגעי פעולות האיבה והטרור והתייחס לאירועים האחרונים: "בשנה האחרונה פקדו אותנו אירועים קשים ובהם חטיפתם של שלושת הבנים, הרג בנינו בצוק איתן, טבח מזעזע במתפללי בית הכנסת בשכונת הר נוף ואירועי דריסה, כולל בימים האחרונים. זו איננה רשימה ממצה, אנו מבכים מרה את מותם והדפנו את המפגעים".



נתניהו התייחס גם למגמת הטרור העולמית: "האסלאם הקיצוני מצא את דרכו גם לאירופה וכאן ליווינו את הנרצחים מה"היפר-כשר" למנוחה בהר הזה", והוסיף: "מקומם של רוצחים לא יהיה עמנו".

"הם אינם מבחינים בין לובשי מדים לאזרחים, בין המשרתים בחזית לעורף. שנאתם עיוורת, מבחינתם כולנו מהווים מטרה. לאורך השנים ידענו גלי פרעות, מאורעות דמים שלצד המחיר הכבד, תרמו גם לחישול כוחנו ורוחנו. למדנו להגן על עצמנו ולבוא חשבון עם רוצחים והפכנו לאומה נחושה שמביאה מכה ניצחת".

"ידענו שתמיד עלינו להבטיח את העליונות המוסרית שלנו. פתרוננו טמון בשליטה העצמית בהימנעות מנקמה עיוורת. לצערי לא כך בקרב שכנינו, בקרב רבים משכנינו מאדירים רוצחים ונושאים אותם על כפיים. אנו אומרים לשכנינו עצרו את ההסתה חדלו מהאדרת רוצחים, כך לא עושים שלום. מדינת ישראל מצויה במאבק על קיומה. אנחנו מצויים במאבק הזה מאז יומנו הראשון כמדינה".

בטקס דיברה גם בת גלים שער, אמו של גיל-עד שער שנחטף ונרצח על ידי מחבלים יחד עם נפתלי פרנקל ואייל יפרח, והתייחסה לשיחת הטלפון של בנה למוקד המשטרה כי נחטף: "לחישתו של גלעד ברגעיו האחרונים קול תפילה שמלווה אותנו קול שהולך ומתחזק מסוף העולם ועד קצהו. איזו תושיה ועוצמה של מי שעוד לא מלאו לו 17.
 
"מתוועדים בשמיים שלושה נערים, אפשר רק לדמיין את מפגש הנשמות ואת הרכנת הראש איתנו כאן מטה. כולנו העומדים כאן עם התחושה של שותפות גורל של כאב ואובדן מנסים להתמודד יום יום שעה שעה עם מציאות בלתי אפשרית", אמרה שער.