נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש הבן תקף בחריפות את מדיניותו במזרח התיכון של הנשיא ברק אובמה ובמיוחד ביקר את ההסכם עם איראן שאותו הגדיר "תוצאה של הנאיוויות של אובמה".

בוש גם טען שארה"ב מפסידה את המלחמה נגד דאעש. הנשיא לשעבר ידוע כמי שנמנע באופן מוקפד מביקורת פומבית נגד ברק אובמה אך החליט להפר לראשונה את מנהגו דוקא בכנס סגור של ראשי ופעילי "הקואליציה היהודית הרפובליקנית" שהתקיים בבית מלון בלאס וגאס.
 
בכנס, שהיה סגור לתקשורת, ונמשך שלושה ימים בנוכחותו של שלדון אדלסון הופיעו ונאמו אחדים מהפוליטיקאים הרפובליקנים שכבר הצהירו על מועמדותם לנשיאות ואחרים שצפויים להודיע על הצטרפותם למירוץ.

 אחד מהמשתתפים סיפר לכתב אתר החדשות 'ניוזמאקס' כי כנס הפעילים היהודים הרפובליקנים היה מיפגן של "התפקחות וזעם מהמדיניות האיראנית של אובמה ומההסכם עם איראן". ג'ורג' בוש הבן פתח את דבריו בהערה ש"אין בדעתי לשוב לזירה הפוליטית". אבל מיד המשיך בביקורת קשה כלפי הנשיא 

אובמה והאשימו כמי שאחראי "לנסיגה במעמדה של ארה"ב ברחבי העולם".

בוש טען כי אובמה "טועה ושוגה בהבנת השאיפות והכוונות של איראן". הנשיא לשעבר אמר כי נשיא איראן "מדבר חלקות" אבל "השאלה היא האם לאיראן מדיניות חדשה או רק דובר חדש". 
 
בוש תקף בחריפות את החלטתו של אובמה לסגת מעיראק שלדבריו היתה "טעות אסטרטגית גסה" ואחד הגורמים לעליית המדינה האיסלמית. הסנטור טד קרוז שהצהיר על מועמדותו לנשיאות והמושל לשעבר של טקסס ריק פרי הצפוי להודיע על מועמדתו הביעו את אהדתם ותמיכתם הבלתי מסוייגת בישראל. טד קרוז אמר, "השאלה הגורלית היא האם המפה הבאה של העולם תכלול את מדינת ישראל? זה מה שמונח על כף המאזנים".
 
פעילי הקואליציה היהודית הרפובליקנית אומרים כי מספר החברים בארגון גדל יותר מכפליים בשנתיים האחרונות ולדבריהם גם היקף התרומות גדל. ראשי הקואליציה הקציבו 4.5 מיליון דולר למימון קמפיין של מודעות ופרסומים נגד אובמה במערכת הבחירות לנשיאות 2016 . דובר הקואליציה אמר "אובמה והילרי קלינטון הם מגייסי התרומות  הכי טובים שלנו".
 
פרשן אתר 'ניוזמאקס' דיווח כי ראשי הקואליציה היהודית רפובליקנית מקווים מאוד כי הדאגה מפני ההסכם עם איראן תגביר את ההצבעה היהודית בעד מועמד
רפובליקני בבחירות 2016 . "האקלים הפוליטי בארה"ב הוא חזק מאוד עבורנו וכל אחד מאיתנו מרגיש כי זאת הזדמנות עבורנו", אמר מנכ"ל הקואליציה מט ברוקס.