חברת הכנסת מרב מיכאלי (המחנה הציוני) מאשימה את ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגיעה בקורבנות הטרדה מינית. בפוסט בפייסבוק מתייחסת מיכאלי לפרסומים שנתן אשל, "המטרידן המיני שסולק מהשירות הציבורי", מששתף במו"מ הקואליציוני.



הדברים של חברת הכנסת באים על רקע היחשפותן של שלוש נפגעות הטרדה מינית: מאי פטאל היא הנפגעת בפרשת סא"ל לירן חג'בי, מפקד גדוד "צבר" לשעבר בחטיבת גבעתי, שדורשת לא לקבל את עסקת הטיעון בעניינו. רות עוקשי, שנפגעה על ידי רב, שנחשפה אצל אילנה דיין, ואפרת יעקב מהאוניברסיטה העברית, שהחשיפה שלה היא חלק ממהלך שלם של סטודנטיות שדורשות שהנהלת האוניברסיטה תטפל במלוא החומרה בתלונות נגד מרצים ונגד סטודנטים.



"כל "יציאה מהארון" כזאת היא כל כך לא מובנת מאליה. המחיר שהנפגעות משלמות לאורך התהליך הוא עצום אבל הן מוכנות לשלם את מחיר החשיפה דווקא כי המערכת לא נותנת להן את היחס הראוי להן ואת הטיפול הנדרש לפוגעים", כותבת מיכאלי. 



"ראש וראשון למי שחוזרים ופוגעים בנפגעות ורומסים אותן הוא נתניהו. בימים אלה מתפרסם שנתן אשל ממשיך לקחת חלק במשא ומתן הקואליציוני".



מיכאלי מצטטת פוסט שכתבה לפני כשנתיים, לארח שהושבעה כחברת כנסת: "לביבי אין בעיה לשתוק, אבל לנו יש. בואו נבהיר משהו: הבעיה היא לא נתן אשל. הוא כבר סולק וגורש מהשירות הציבורי לצמיתות כי הטריד. הבעיה היא נתניהו. זה האיש שמעודד דיכוי והשפלה של נשים כשהוא מתעלם באופן שיטתי ובוטה מהחלטת היועמ"ש, ומעסיק באופן פעיל את האיש שהטריד ... אשל הוא הסימפטום. נתניהו הוא הבעיה. נתניהו אולי שותק, אבל אנחנו לא נשתוק". ואכן, נשים לא שותקות".



"כשהממסד לא מוכן לקחת אחריות על פגיעות מיניות, אנחנו נמשיך למצוא אותן בכל מקום: בממשלה, במשטרה ובצבא. וכל הנפגעות האמיצות בעולם ימשיכו להיפגע. כבר למעלה מעשרים שנה שאני נאבקת בשלל דרכים נגד פגיעה מינית. גם בכנסת הזאת אמשיך לעמוד על הזכות הבסיסית שלנו הנשים, לחיות בבטחון, עם אוטונומיה מלאה על הגוף שלנו ועל המיניות שלנו, חיים ללא אונס".