בסיעת הבית היהודי הצביעו פה אחד היום (שלישי)  שלא להמשיך במשא ומתן הקואליציוני עם הליכוד, כל עוד לא תתקבל תשובה מראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לסוגיות הליבה אותן הגדירה הבית היהודי.



בין הדרישות של מפלגת הבית היהודי נמצאות חוק להגבלת כוחו של בית המשפט העליון, בנייה במזרח ירושלים, תיק החינוך עבור יו"ר המפלגה נפתלי בנט ושירותי הדת. 



נתניהו התחייב לתת תשובה עד אתמול, אולם בשל הלחצים הכבדים בליכוד וההסתבכויות הנוספות במשא ומתן תשובה כזו טרם נתנה. בתוך כך שב השר גלעד ארדן ותבע לקבל לידיו תא תיק החינוך. בפוסט שהעלה לדף הפייסבוק שלו הוא כתב : "תיק החינוך חייב להישאר בידי הליכוד!!! החינוך הוא התיק המרכזי בעזרתו נוכל להעניק שוויון הזדמנויות לכל ילדה וילד בישראל.  אוסיף להאבק על כך שהליכוד יוביל את חינוך ילדי ישראל לערכים ומצויינות.


כמו כן דווח כי צוותי המשא ומתן של הליכוד ויהדות התורה חידשו את המגעים ביניהם, ח"כ ליצמן אמר: "הושגה התקדמות, אני מקווה לחתום על הסכם קואליציוני היום או מחר".



מוקדם יותר התרחש פיצוץ במשא ומתן בין הליכוד ליהדות התורה. חברי צוות המשא ומתן של המפלגה החרדית,חברי הכנסת יעקב ליצמן משה גפני ומאיר פורוש, יצאו בזעם את חדר המשא ומתן בכנסת לאחר מחלוקת חריפה עם הליכוד בסוגיית קצבאות הילדים.



ביהדות התורה ורשו להחזיר את קצבאות הילדים לרמה שהייתה לפני עידן יאיר לפיד בתיק האוצר ולהחיל את השינוי רטרואקטיבית כבר מינואר 2015, אך בליכוד מתנגדים לכך בתוקף ואומרים כי הנושא ייבחן רק לאחר שהכנסת ה-20 תאשר את תקציב המדינה החדש. ביהדות התורה זעמו על כך וטענו כי מדובר בהפרה של התחייבות ברורה שנתן הליכוד בעניין והפסיקו את הדיון לאלתר.

גם עם מפלגת כולנו לא סוכמו כל הנושאים לאחר והליכוד הביע התנגדות לכך שח"כ יואב גלנט שיועד להיות שר הבינוי, יצורף לקבינט המדיני בטחוני כפי שדורש יו"ר המפלגה משה כחלון.