משבר המטפלות בויצו מחריף: החל החל מיום שני צפויים שיבושים קשים בפעילות המעונות של הארגון, כך הודיעה ההסתדרות, לאחר שבפגישת משא ומתן שהתקיימה אתמול (שלישי) בבית ההסתדרות, הנהלת ויצו דחתה לדבריהם, את הצעת הפשרה של יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דוד. בכך, למעשה, נכשל ניסיון נוסף להידברות בין הצדדים. 

"לאחר שההנהלה ביטלה במחי יד את ההסכם הקיבוצי, היא ממשיכה להלך אימים על העובדות תוך ניסיון להתנער מחובותיהם הבסיסיים", מסר בר דוד. "במידה והעניין לא יגיע לפתרון מיידי, נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להבטיח שאף עובדת לא תיפגע משרירות ליבו של המעסיק".
כזכור, לפני כחודש, הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בויצו עקב החלטה חד-צדדית של ההנהלה לבטל את ההסכם הקיבוצי לסקטור המטפלות, ערב מועד העדכון המוסכם בשכרן. בשבוע שעבר, 187 מעונות ויצו ברחבי הארץ נשארו סגורים ביום שישי לאחר שכ-3,200 מטפלות ועובדות לא התייצבו לעבודה.

  
מההסתדרות נמסר: "לנוכח כישלון המו"מ, ובהיעדר נכונותה של הנהלת ויצו להתכנס למתווה מוסכם, במידה ומשכורות חודש אפריל, אשר ישולמו למטפלות ב-1 במאי, לא יהיו על פי גובה השכר המעודכן, ההסתדרות תחריף את הצעדים הארגוניים". 
ויצו: "נשלם שכר מינימום כחוק"
מויצו נמסר בתגובה: "הנהלת ויצו מצרה על הכרזת ההסתדרות להמשך השביתה החל מיום שני הקרוב. אנו בטוחים כי ניתן להגיע להבנות בחדרי המשא ומתן, מבלי שהדבר יסב נזק לציבור הילדים והוריהם. יודגש כי המחלוקת אינה על עדכון שכר מינימום, אותו תעדכן ויצו ע"פ חוק לכל המטפלות המשתכרות מתחת לשכר החדש שנקבע, כבר במשכורת אפריל. 
בניגוד להודעת ההסתדרות, עמדתה לא השתנתה מתחילת המשא ומתן והדרישות למתן תוספות שכר רוחביות לכל המטפלות נותרו בעינן, גם בדרגות השכר הגבוהות. מדובר בתוספות בעלות מיליוני שקלים בשנה, שויצו לא תוכל לעמוד בהן. קבלת תביעת ההסתדרות פירושה פגיעה אנושה בכל השירותים החברתיים שויצו מפעילה, גם בקרב אוכלוסיות בסיכון כמו מקלטים לנשים מוכות, מרכזי חירום לילדים בסיכון ועוד וכן איום על רשת המעונות כולה". 
"כארגון חברתי מוביל, מכירה ויצו בצורך בשכר הוגן ומתייחסת ברגישות וברצינות לתנאי עבודתם של כל עובדיה, והדבר בא לידי ביטוי גם בתנאי ההעסקה של המטפלות במעונות הנחשבים לטובים בענף. אנו מוקירים את המטפלות על עבודתן המסורה, הקשה והאחראית ומבקשים לשפר את תנאי שכרן במסגרת הסכם עבודה חדש".
"אנו קוראים להסתדרות ולמטפלות לבטל את העיצומים והשביתה המיותרים, שיגרמו נזק לילדים, ההורים ולמטפלות עצמן, ולהמשיך במו"מ אינטנסיבי לגיבוש פתרון שיביא מחד לקידום נוסף של המטפלות, ומאידך להמשך יכולתה הכלכלית של ויצו לפעול לטובת האוכלוסיות החלשות בחברה הישראלית".