קבוצת מכבי אחי נצרת קיימה בצהרים מסיבת עיתונאים בבית המלון בו היא שוהה בירושלים וקיימה אירוע תודות והוקרה לספונסרים של המועדון ובראשו האמיר של קטאר, שתרומתו הכספית העונה איפשרה למועדון להציב קבוצה חזקה.

כמו כן, הועברה תעודת הוקרה לנציגו של הח"כ לשעבר, עזמי בשארה, שברח מהארץ לאחר שנחשד בריגול נגד ישראל. בשארה היה האיש שהוביל את המהלך והיה המוביל למהלך בין קטאר לבני סכנין ואחי נצרת. יצוין כי המהלך נחשב לפרטי ואין להתאחדות או למנהלת הליגה כל קשר אליו והוא לא נחשב לעבירה על חוקי המנהלת.
הכל החל לאחר מכתב ששלח עו"ד, איתמר בן גביר, ליו"ר ההתאחדות והתלונן על העניין. מהקבוצה נמסר כי הם בכלל לא תיכננו לערוך טקס כזה ובהתאחדות אישרו שאפילו לא הוגשה בקשה לקיום טקס כזה.

שר החוץ ויו״ר ״ישראל ביתנו״, אביגדור ליברמן, אמר כי הטקס שכיוון שקיימה הקבוצה לכבודם של עזמי בשארה וקטאר צריך לפסול אותה מן האפשרות להתמודד הערב במשחק חצי הגמר של גביע המדינה משום שברור שהם אינם ראויים לייצג את מדינת ישראל בשום מפעל.
"אין מקום בגביע המדינה לקבוצה שמזדהה עם בוגד שברח מן המדינה ומודה לו ולמדינה שממנת טרור נגד ישראל. הטקס שערכה אחי נצרת הוא פרובוקציה לאומנית שנועדה להתסיס את האוירה לפני הגעתם לאצטדיון טדי בירושלים וקבוצה כזו ראוי שתתמודד על גביע המסיתים והחתרנים ולא על גביע מדינת ישראל" אמר ליברמן. 
אוהדי אחי נצרת פירסמו בעמוד הפייסבוק של הקבוצה: "אנחנו רואים בחומרה את הטענות הקשות שמטיחים בקבוצה ואוהדיה, במדיה הערבית והעברית. אנחנו מתנגדים לכל פעולה שההנהלה נוקטת, גם טקס הוקרה לעזמי בשארה ומדינת קטאר, על תרומתם המבורכת זה צעד שהוא לא בתמיכת הקהל, וזה אך ורק ייצור המחשבה של חברי הנהלת הקבוצה".
"אחי נצרת, אוהדיה והעקרונות עליהן חונכנו, לא נותנים יד למשחקי פוליטיקה האלה, כי את אחי נצרת ואוהדיה לא קונים בכסף, ולא מכוונים את המשפחה הזו שנקראת אחי נצרת, על ידי כסף ופוליטיקה שחורה שאין לה כל קשר לספורט. הפעולות של הנהלת אחי נצרת, בנידון זה, לא מייצגות אותנו, את הקבוצה, ואת העיר נצרת". 
"ואם הקבוצה תעלה במדים שכתוב עליהם QATAR או משהו ששייך לפרשה הזו, חוג האוהדים ייפעל למחאה מיידית ביציעים".גם באגודת "מכבי ישראל" לא אהבו את העניין. יו"ר מכבי ישראל, יורם אייל, והמנכ"ל, נאור גלילי, יצרו קשר עם אחמד חילו ממכבי אחי נצרת והבהירו לו בצורה חד משמעית ושאינה משתמעת לשתי פנים, כי אם בקבוצה יערכו טקס הוקרה והבעת תודה לעזמי בשארה, הנחשד בריגול נגד ישראל, במכבי ישראל יראו זאת בחומרה רבה ואף לא יעברו על כך בשתיקה. במכבי ישראל הבהירו כי הם לא יתנו יד לעירוב פוליטיקה בספורט מכל סוג שהוא, וכי אם באחי נצרת יערכו בכל זאת את הטקס, עלולות להיות לכך משמעויות מרחיקות לכך מבחינת הקבוצה.