הקרב לו חיכה עולם האגרוף ועולם הספורט שנים רבות נמצא כבר (שידור חי בספורט1 וב-HD החל מהשעה 4:00 לפנות בוקר) באולם ה-MGM Grand בלאס וגאס להתמודדות במשקל מעורב (Welterweight), במה שמיד הוגדר כ"קרב המאה" וזכה להשוואות מתבקשות לקרב בין מוחמד עלי וג'ו פרייז'ר.

מייוות'ר, המחזיק במאזן מושלם של 47 ניצחונות ואפס הפסדים, יסכן את התארים מה-WBC וה-WBA, בעוד שהפיליפיני (57 ניצחונות, 5 הפסדים, 2 תיקו), יסכן את התואר מה-WBO. מייוות'ר טען אתמול לפנות בוקר כי הוא צפוי לגרוף לא פחות מ-200 מיליון דולר ללא לקשר לתוצאת הקרב, בעוד שפקיאו יסתפק ב-80 מיליון. הקרב צפוי לשבור את כל שיאי ה-Pay Per View האפשריים, והזמנת הקרב לצפייה בארה"ב תעלה 100 דולר. בישראל הקרב ישודר בערוץ ספורט1 ובספורט1 HD ללא תשלום נוסף למנויי החבילה.
כרטיסים ליציעים העליונים באולם נמכרים בימים האחרונים בכ-6,500 דולר כל אחד, אולם רק מספר מאות בכלל הוצעו למכירה. הרוב המוחלט של 16,800 הכרטיסים חולקו לסלבריטאים, ספונסרים ומהמרים כבדים בלאס וגאס, בנוסף למחנות המתאגרפים.

מייוות'ר בן ה-38 הוא הפייבוריט הברור לניצחון של סוכנויות ההימורים והוא לא מתבייש בכך. "אני באמת מאמין שאני המתאגרף החכם יותר", אמר האמריקאי השחצן והוסיף: "פקיאו הוא פזיז. הוא ינסה לתקוף אותי כמו כולם אבל זה לא עבד ב-47 הקרבות הקודמים שלי ב-19 השנים האחרונות".
מייוות'ר אמר שהוא מתכנן קרב נוסף בספטמבר שלאחריו הוא יפרוש, למרות ששני ניצחונות נוספים ישוו את שיאו של רוקי מרציאנו העומד על 49 ניצחונות ואפס הפסדים. "אנשים שואלים אותי על השיא של מרציאנו אבל זה הזמן שלי לעזוב ואני לא אתגעגע לאגרוף", הוא הסביר, "הכסף חשוב יותר ממאזן מושלם. להגיע למאזן של 0:50 זה אולי חשוב עבורכם, אבל לא עבורי".
פקיאו דווקא התעקש כי הוא מרוצה מכך שהוא האנדרדוג. "אני מאוד מתרגש ויש לי בטחון בעצמי ב-100%", אמר הפיליפיני, "אני אוהב להיות האנדרדוג כי זה מבטיח שאהיה מרוכז לחלוטין. אני מאמין שזה יהיה הרגע שבו מייוות'ר יפסיד בפעם הראשונה".