במערכת הכיטחון לא מחכים להקמת הממשלה החדשה ופועלים כדי לקדם את תקציב הביטחון. לדכרי בכיר במערכת, ״אנחנו הולכים לחזק תוכנית רב-שנתית בין אם היא מתוקצבת ובין אם לא״.
 
במערכת הביטחון מאיצים בימים אלה את תקציב הביטחון ואת תקציב צה״ל על פי התוכנית הרב-שנתית, לראשונה זה חמש שנים. לנוכח האתגרים הביטחוניים והעובדה כי המוכנות תלויה כלכלית, ובעקבות דוח מבקר המדינה האחרון, שקבע כי כשירות מערך המילואים במצב ירוד - החליטו גם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון וגם הרמטכ״ל גדי איזנקוט להפנות את כל המאמצים להכנת תקציב רב-שנתי שליבתו חיזוק האימונים במילואים ובסדיר, התחמשות מדויקת ושדרוג מערך הסייבר לרמה פיקודית.
״פנינו לחימושים מדויקים שהוכיחו עצמם באוויר, בים וביבשה״, אמר לאחרונה גורם ביטחוני בכיר בתדרוך לכתבים הצבאיים. ״נצטייד בלמעלה מ־200 ׳נמרים׳ חדשים עם מערכת הגנה ׳מעיל רוח׳ ונמשיך את רכישת מטוסי ה־F35 וכלי טייס בלתי־מאוישים״, הדגיש הגורם.
 

במערכת הביטחון מודעים היטב להיבטים הכלכליים של תוכנית כזו ולכך שלבסוף יצטרכו לאשר אותה פוליטיקאים. אולם לצד זאת, בכירים בקריה מבהירים כי אי אפשר להגיע לכשירות מבצעית ללא תוכנית רב-שנתית וללא תוכניות התעצמות. ״נמשיך לרדת בכוח האדם באנשי הקבע״, הבהיר הגורם הביטחוני הבכיר, ״ולצד זה נטפל במודל הקבע שביגר את הצבא. גילינו שהמודל הזה הוא מצב של הפסד לכולנו״.
 
במערכת הביטחון מבינים היטב מהיכן יבוא הכסף ולכן מכוונים להתייעלות גם בתקציבים של צה״ל. אחת ההחלטות שהתקבלה לאחרונה היא תוספת של 700 מיליון שקלים לתקציב זרוע היבשה, סכום שהשווה לראשונה בהיסטוריה את תקציב היבשה לתקציב חיל האוויר. הסכום הוסט מתוך אגפים שונים בצה״ל. גם
האימונים חזרו לימי 2012, אז התאמן צה״ל באופן מלא. דפוס האימונים בצה״ל כיום הוא חסר תקדים, דבר שלא נראה ב-20 השנים האחרונות. את אימוני הביטחון השוטף יקצץ צה״ל ב-50% במטרה להסיט תקציבים. מדובר בהחלטה שהתקבלה לאחר שהתברר כי הצבא הסדיר נמצא בכשירות גבוהה לאחר מבצע צוק איתן בקיץ הקודם.