הפגנת בני העדה האתיופית שהתקיימה אמש בכיכר רבין בתל-אביב עוררה תגובות רבות במערכת הפוליטית. 



ח"כים ופוליטיקאים, אשר חלקם נכחו בהפגנה, שיתפו בעמוד הפייסבוק שלהם את תחושותיהם עקב העימותים האלימים שהתקיימו בלילה הסוער. 



ח"כ אחמד טיבי, (הרשימה המשותפת) כתב הבוקר (שני): "חלומו של כל מפגין ערבי היום, להיות אתיופי לשעה קלה. חוסמים את איילון, זורקים אבנים ובכל זאת נשארים בחיים. אין צלפים, אין הרוגים וטוב שכך". 



טיבי הוסיף: "אני כמובן נגד אלימות המשטרה נגד בני העדה האתיופית, אבל לפני כך אני נגד האלימות הקטלנית היומיומית נגד הערבים. אבל שוטר אלים שלא מועמד לדין כי השתמש באלימות נגד מפגין ערבי, סופו להיות אלים נגד כולם. די לגזענות".

טיבי: "די לגזענות". צילום: פלאש 90 

זהבה גלאון, יו"ר מרצ התייחסה גם היא להפגנה וכתבה אמש: "ככה לא נראה 'דיאלוג עם קהילת יוצאי אתיופיה', ככה לא נראה 'איפוק'. ככה נראית מדינה שהכריזה מלחמה על אזרחיה. סולידריות עם המפגינים, די לאלימות המשטרתית".
נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, סיפר על שיחה שערך עם המפגינים: "דיברתי עם בני הקהילה האתיופית ושמעתי מהם דברים קשים. כולנו צריכים לעשות חשבון נפש". בסטטוס שכתב בעמוד הפייסבוק שלו הוא הוסיף: "אנחנו אחים. ואחים מדברים, כועסים וגם מפגינים.  אך לא מרימים יד אחד על השני.  אף פעם. נפעל לתקן".
פוליטיקאי נוסף שהתייחס למצב הוא אילן גילאון (מרצ) שכתב :"יצאתי הערב בקריאה משותפת ביחד עם חברתי, מהרטה ברוך רון, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו וממנהיגות הקהילה האתיופית, ואמרנו שהדי המחאה נשמעו למרחקים; עכשיו צריך לוודא ששלומם של כל המפגינים יובטח, ושפירות המחאה יתורגמו להישגים בשטח ולמיגור האפליה".


ההפגנה בתל-אביב, אמש. צילום: אבשלום ששוני

במקביל לכך, ציפי לבני, ביחד עם יצחק הרצוג ויו״ר סיעת המחנה הציוני איתן כבל, הגישה אמש ליו״ר הכנסת הערב הצעה לסדר להקמה מיידית של ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת הטענות הקשות של בני עדות העדה האתיופית על אפליה, גזענות ואלימות קשה כלפיהם.
 
לבני אמרה כי ״המחאה חושפת מציאות קשה וטענות חמורות על אלימות, התנהלות פסולה וגזענית של מוסדות השלטון, ובהן משטרת ישראל, כלפי אזרחי ישראל בני העדה האתיופית - הטענות הללו חייבות להיבדק, זו חובתנו״.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי להיפגש היום עם נציגים בני עדה שנכחו במחאה, ביניהם החייל אשר הוכה בשבוע שעבר ע"י שוטר בחולון.