ראש הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, זכה היום (שני) לשבחים רבים על נאום הבכורה שנשא במליאת הכנסת. במהלך הנאום סיפר ח"כ עודה כי בנעוריו נפעם מהמאבק העממי של העם הפלסטיני ,במסגרת האינתיפאדה הראשונה, והוביל הפגנות סולידריות בחיפה.

בגיל 15 הוא קיבל זימון לחקירה בַּשב"כ. "תחִילָה לא הבנתי את פשר הדבר, חשבתי שזכיתי באות כבוד ונמלאתי גאווה. אט-אט התברר לי האסון: חקירה רדפה חקירה. התחלתי לחשוד בכולם, ובתוך כך התנתקתי מחבריי ונותרתי לבדי. אילולא הוריי, פאטמה ועאדל, היושבים היום בַּיציע, אינני בטוח שהייתי מחזיק מעמד".

 "מי שהיה אז ראש השב"כ הוא היום עמיתי כאן", אמר ח"כ עוד ופנה לעברו של ח"כ יעקב פרי (יש עתיד). "אני פונה אליך בראש מורם, כאדם אשר לא שכח ולוּ ליום אחד, את הנער הצעיר מלא הלהט והתקווה מחיפה, שחייו כמעט נהרסו בגלל השב"כ. חרף העבר, אני פונה אליך ומצפה ממך להיות שותף אמיץ, למען קידום השוויון והדמוקרטיה לכלל האזרחים".

בתום הנאום ניגש ראש השב"כ לשעבר פרי לעבר ח"כ עודה ולחץ את ידיו בחום. במהלך הדיון ישבו ביציע הוריו של ח"כ עודה, אשתו וילדיו.

"חברי הכנסת, בין בני משפחתי הנרגשת בַּיציע יושב גם בני אסיל. מחרתיים יִמְלְאוּ לו ארבע. אסיל קרוי על שם דודו אסיל עאסלה, אחי אשתי, שנורה לַמוות בגיל 17 בכפר עראבה באירועי אוקטובר 2000, בעת שחיפש מחֲסה במטע זיתים ולא איים על איש. האחראי לא נשפט והצדק עדיין לא נַעשה. אנחנו נרדוף את הצדק ונדאג שהוא ייעשה וייראה".

 "כשנולד בני, בדיוק בתאריך שבו נולד דודו, ראינו בזה סימן. החלטנו לקרוא לו אסיל כסמל לבחירה שלנו בחיים. הרי יהיה אשר יהיה, בָּנֵינו וּנכָדֵינו ימשיכו לחיות יחד בארץ הזו, ערבים ויהודים. אין לנו ברירה אלא לבחור בחיים. הבה נבחר בחיים", סיים עודה את נאומו המרשים.

כשירד מהדוכן ניגשו אליו חברי כנסת מסיעות רבות וברכו אותו. יו"ר יש עתיד חיבק אותו בחום. זהבה גלאון נשקה על לחיו. גם ח"כ בני בגין ניגש ולחץ את ידיו באבירות. אחר כך עלה אל הדוכן ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), שיבח את עודה על נאומו וברך אותו בערבית.