בעקבות אישור ועדת השרים להצטיידות, משלחת משרד הביטחון בארה"ב חתמה השבוע על הסכם, עם חברת GD (ג'נרל דיינמיקס) האמריקנית, לרכישת ערכות ותובות לייצור נגמ"שי נמ"ר (נגמ"ש מרכבה) נוספים, כך דווח היום (שלישי) ע"י משרד הביטחון.



הערכות החדשות יסופקו למשרד הביטחון במהלך שש השנים הקרובות. כשהיקף בחוזה בארה"ב עומד על כ-310 מיליון דולר. חוזה זה מצטרף לחוזה לייצור מנועים לנמ"ר בהיקף של 250 מיליון דולר.



הנמ"ר נחשב לכלי הרק"מ (רכב קרבי משוריין) הממוגן ביותר בעולם, שהוכיח את יכולותיו בלחימה בצוק איתן מול איומים רבים. במהלך הלחימה הצילו הנמ"רים את חייהם של לוחמים רבים ששהו מוגנים בתוך הכלים.



מנהלת טנק המרכבה (מנת"ק) הודיעה כי על-פי החלטת משרד הביטחון, כל הנמ"רים החדשים יצוידו במערכת ההגנה האקטיבית "מעיל רוח", שנחלה הצלחה גדולה בהגנה על טנקי המרכבה בצוק איתן, החלטה שתספק הגנה משמעותית נוספת לכל נגמ"ש.



המשמעות: מיליוני שקלים לתעשייה הישראלית



התובה (גוף הנגמ"ש) תירכש, כאמור, בארה"ב בכספי הסיוע האמריקני. ערכות ומרכיבים נוספים של הנמ"ר ייוצרו בעשרות מפעלים בישראל, וההרכבה הסופית תתבצע במפעל המרכבה שבמרכז השיקום והאחזקה (מש"א) בתל השומר.



פרויקט המרכבה והנמ"ר מתפרס על פני כ 200 מפעלים ברחבי הארץ, חלקם הגדול בפריפריה, ומעסיק כ-10,000 עובדים, באופן ישיר ועקיף. 92% ממרכיבי טנק המרכבה בשקלים מיוצרים בתעשייה הישראלית הביטחונית. תעשיית המרכבה מייצאת בהיקף של כ-700 מיליון דולר בשנה ממערכות הטנק, בעיקר לאירופה, ארה"ב ומזרח אסיה. המשמעות היא שכל שקל המושקע בפרויקט, מניב כמעט ארבעה שקלים החוזרים למשק הישראלי בדמות יצוא ביטחוני.