שלום אני בן כספית ואני היום השוטר הטוב

מח"ש, המחלקה לחקירת שוטרים, היא כלת פרס השוטר הנחקר הטוב של היום, בזכות ההתעקשות בפרשת רונאל פישר, הפיצוח המאוחר של הקוד הסודי של הנייד המסתורי של עורך הדין המקושר והמתוקשר הזה, ובזכות תיבת הפנדורה שנפתחת עכשיו לתדהמת כולנו.



זו תיבה שמביכה אפילו את פנדורה ההיא, תיבה שעלולה להוכיח לנו שגם מערכת המשפט, שחשבנו שנמצאת מעל הבלי השחיתות בעולם הזה, נגועה וחולה, עושה רושם שפרשת רונאל פישר נמצאת כאן כדי להשאר, ומי שפוצצו אותה הם אנשי מח"ש, ועל כך יבורכו.



שלום אני אריה אלדד ואני היום השוטר הרע

השבוע חתמה משלחת משרד הביטחון בארה"ב חוזה ענק עם ג'נרל דיינמיקס לייצור ורכישה של מאות נגמ"שי מרכבה ממוגנים. מה שנקרא נמ"רים, הנגמ"ש הכי ממוגן בעולם, בזכות מערכת מעיל רוח של רפאל.



לכאורה מצוין. אבל נדמה שמערכת הביטחון מחפשת את הפתרון הקל מתחת לפנס. ולא רק שאפשר לפגוע גם בנגמ"ש כזה במטען צד או מטען גחון גדול. מי שראה אתמול את דן חלוץ ואולמרט בתכנית המקור של רביב דרוקר על מלחמת לבנון השניה מבין שיש בעייה אמיתית עם צבא היבשה של צה"ל . גם את אריאל שרון המנוח שמעתי מתבטא כך. הקברניטים חשים שאינם יכולים להטיל על צה"ל את חיסול החמאס או החיזבאללה כי אינם בטוחים ביכולתו לעשות זאת בלי אבדות רבות, שהחברה בישראל מתקשה לקבל. היעד הראשון לקיצוצים תקציביים יהיו תמיד אימוני המילואים. רכישת הנמ"רים היא ההחלטה הקלה. אבל היא אינה פותרת את הבעייה.