גופתו של סלאח נאג'ח אבו אל-קיעאן, בן ה-19, שנעדר לאחר שטבע במאגר המים ביתיר, נמצאה היום (שבת) ע"י צוללנים.



פעולות החיפושים במאגר החלו כבר אמש, עם ההודעה על היעדרותו של הצעיר. בהודעה הרשמית דווח על בחור שנכנס למאגר המים ולא יצא ממנו. סירה של לוחמי האש  הופעלה בשיתוף המסוק המשטרתי.



החיפושים נמשכו במשך שעות ע״י כוחות משטרה, בשיתוף היחידה האווירית ולוחמי האש. 




חילוץ גופתו של אל-קיעאן. צילום: כיבוי אש באר שבע והנגב



משפחתו של אל-קיעאן הביעה טענות קשות כלפי צוותי החילוץ. לטענתם, הצוותים לא עבדו במהרה, ולא היו מספיק צוללנים. המשפחה סיפרה כי את גופת הצעיר מצאו צוללנים מתנדבים תושבי יפו שנענו לקריאתם. ראיד אבו אל-קיעאן, בן דודו של המנוח, סיפר ל"מעריב-אונליין": "ארבעת הצוללנים שהתנדבו מיפו הוציאו את גופתו תוך רבע שעה מהגעתם".

בלאל פרג׳, מצוות הצוללנים מיפו שבאו להתנדב בחיפושים, סיפר ל"מעריב-אונליין": ״לא היה צורך ביותר מ-40 דקות לסרוק את כל המאגר. אני וחברי איאד אשקר עשינו בדיקה במעמקי המאגר, ומצאנו את גופת הנעדר תקועה בין העשבים. לקח לנו 20 דקות בלבד למצוא אותו״.




סלאח נאג'ח אבו אל-קיעאן. צילום: באדיבות המשפחה



במשטרת מרחב נגב הביעו צער על הדברים, והשתתפו בצער המשפחה. בהודעה שמסרו הם התייחסו לטענות קרוביו של אל קיעאן ואמרו כי "צר לנו על טענות המשפחה. צוללנים מתנדבים הגיעו מלכיש לסייע בחיפוש,  הצוללנים נקשרים לבלונים מיוחדים ומסכנים את חייהם. מפקד משטרת העיירות, סנ"צ יניב שלמה ליווה מקרוב את החיפושים בלילה, בליווי מסוק משטרתי".