יאיר ביטון, בעליה של חברת הבנייה ב. יאיר בע"מ, הוא הקבלן שנעצר בפרשת עו"ד רונאל פישר. מעצרו של ביטון החשוד בעבירות של תיווך לשוחד ושיבוש מהלכי משפט בפרשת רונאל פישר, הוארך היום (ראשון) בארבעה ימים. 
ביטון, נעצר היום בשעות הבוקר, מיד כשחזר ארצה אחרי שהות בחו"ל והובל למשרדי מח"ש בירושלים. לטענת החוקרים ביטון לא שיתף פעולה לגבי שאלות מהותיות מהן עלה החשד לשיבוש.
מדובר בפרשה הקשורה לקובי כחלון, סגן ראש עיריית ירושלים ואחיו של ח"כ משה כחלון, לפיה תיווך הקבלן ביטון בשוחד, שעה שהציע לכאורה לכחלון לקבל מידע באמצעות עו"ד פישר מהחקירה המתנהלת נגדו, כל זאת בתמורה לכסף.

ביטון כבר נחקר בעבר בגין חשדות דומים ואף התעמת מול כחלון, אולם מאז לא שמע דבר מהחוקרים. עתה לאחר שנחשפו החוקרים לראיות נוספות צצה ועלתה הפרשה פעם נוספת.

ממשרד המשפטים נמסר: "היום העיד במח״ש פרקליט שליווה את חקירת פרשת ב. יאיר. במהלך היותה של רות דוד סניגורית פרטית, היא פנתה אל הפרקליט אותו הכירה מתפקידה הקודם. על פי החשד, היא הציעה לו לעזוב את הפרקליטות לטובת תפקיד אחר. במהלך החקירה נבדק חשד שהמהלך נועד לנטרלו מהמשך טיפול אפקטיבי בתיק. משהבשיל החשד, על סמך ראיות שנאספו בתיק, זומן היום הפרקליט למסירת עדות כתשתית להמשך החקירה. יודגש כי הפרקליט לא נחקר באזהרה, אינו חשוד בדבר ואף דיווח על ההצעה בזמן אמת לממונים עליו".

"תפנית עקב גילוי ראיות חדשות"
עורכי הדין אסף גולן ואיתן פלג, פרקליטיו של החשוד, כפרו בשמו בטענה כי שמר החשוד על שתיקה בחלק מהחקירה. לטענתם, על פי הנחייתם שמר ביטון על חיסיון יחסי עורכי דין ולקוח.
השופטת סקפה שפירא, דחתה את טענות הפרקליטים וציינה: "מדובר בחקירה שהחלה לפני מספר חודשים, ואולם בעת האחרונה קיבלה תפנית עקב גילוי ראיות חדשות שיש בהן כדי להקים חשד סביר נגד המשיב, לביצוע עבירות של שיבוש הליכי חקירה ומשפט וכן עבירה של תיווך לשוחד. קיים גם חשד סביר בעוצמה נמוכה יותר אך מספקת לשלב זה, גם ביחס לעבירת שוחד עצמו. עם זאת, בעניין זה יש להוסיף ולחקור את נושא התשלום".
עוד הוסיפה השופטת: "חומר הראיות שיש בו כדי לבסס את החשד הסביר מגיע ממקורות שונים, לרבות מקורות אובייקטיביים, ויש בו כדי להקים חשד בין היתר כי המשיב עצמו, עשה בסיועם של אחרים, מעשים שתכליתם להתחמק מהליכי חקירה ומשפט, לרבות ביום שבו צפוי היה להיעצר לצורך חקירה".